دستگاه بسته بندی روغن موتور

0 تا 100 دستگاه بسته بندی روغن موتور

روغن موتور جزو محصولاتی به شمار می‌رود که امروزه کاربرد بسیار زیاد و بازار پر تقاضایی برای آن وجود دارد. روغن موتور دقیقا همان روغن مصرفی خودروهاست که با ترکیب روغن پایه و مواد افزودنی تولید شده و برای روانکاری و تمیزکاری در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول نقش بسزایی در کارکرد صحیح خودرو دارد و به همین دلیل، هرکس که دارای خودروی شخصی است جزو مصرف‌کنندگان آن به شمار می‌رود.

با توجه به رواج و افزایش استفاده از خودروهای شخصی، نیاز به ملزومات خودرو از جمله روغن موتور نیز افزایش پیدا کرده است. این امر باعث شده که خط بسته بندی روغن موتور به یکی از پرسودترین روش‌های کسب درآمد تبدیل شود. جهت آشنایی با دستگاه بسته بندی روغن موتور با ما در این مقاله همراه باشید.

دستگاه بسته بندی روغن موتور

اگر بخواهیم به بحث بسته‌بندی روغن موتور بپردازیم، ذکر این نکته مهم است که تنها یک دستگاه برای دستگاه بسته بندی مایعات مانند این محصول به کار نمی‌رود و تجهیزات متعددی در این فرآیند نقش دارند؛ اما یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که برای بسته‌بندی روغن موتور مورد استفاده قرار می‌گیرد، دستگاه پرکن مایعات است. برای روغن موتور که ماده‌ای با غلظت و ویسکوزیته بالا محسوب می‌شود، دستگاه پرکن مایعات غلیظ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته این دستگاه برای سایر مایعات غلیظ در صنایع مختلف از جمله آرایشی بهداشتی، مواد شیمیایی، مواد غذایی و غیره نیز کاربرد دارد. از جمله سایر تجهیزات و دستگاه‌های بسته‌بندی روغن موتور می‌توان به مخزن استیل، میکسر، دستگاه لیبل‌زن، پمپ غلیظ‌کش و دستگاه درب بند اشاره کرد که در بخش بعد به آن‌ها می‌پردازیم.

دستگاه بسته بندی روغن موتور

خط بسته بندی روغن موتور

اما آیا می‌دانید خط بسته بندی روغن موتور از چه دستگاه‌ها و تجهیزاتی تشکیل می‌شود؟ در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با دستگاه بسته بندی روغن موتور هر یک از آن‌ها را به طور کامل بررسی کنیم.

✅ مخزن استیل و میکسر

برای نگهداری روغن موتور تولید شده باید از مخازن استیل مخصوصی استفاده شود که در ساخت آن‌ها تمامی استانداردهای بهداشتی رعایت شده‌اند. همچنین برای ترکیب مواد با یکدیگر و تولید روغن موتور، از میکسرهای صنعتی مخصوصی استفاده می‌شود که مواد را به طور یکدست باهم مخلوط می‌کنند. این مواد پس از ترکیب شدن توسط پمپ غلیظ‌کش به دستگاه پرکن انتقال می‌یابند تا به داخل بطری‌ها ریخته شوند.

✅ دستگاه پرکن مایعات

از آنجا که ریختن روغن موتور به داخل ظروف و بسته‌بندی آن‌ها به صورت دستی کاری طاقت‌فرسا و بسیار زمان‌بر خواهد بود، دستگاه‌های مخصوصی برای این کار طراحی شده‌اند که کل فرآیند را به صورت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک انجام می‌دهند. در مراحل ابتدایی خط تولید و بسته‌بندی روغن موتور، روغن که داخل مخازن بسیار بزرگی قرار دارد توسط شلنگ‌های متصل به نازل‌های دستگاه پرکن، به روش پیستونی به داخل بطری‌ها انتقال داده می‌شود. دستگاه‌های پرکن انواع مختلفی دارند که مدل سیلندر پیستونی آن‌ها از همه دقیق‌تر و سریع‌تر است.

دستگاه پرکن مایعات همچنین دارای سیستم کنترل پیشرفته PLC بوده که با استفاده از آن، اپراتور می‌تواند حجم روغن ریخته شده داخل بطری‌ها را کنترل کند. با آشنایی با دستگاه بسته بندی روغن موتور می‌فهمیم که این دستگاه در مدل‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود. مدل اتوماتیک این دستگاه‌ها همه کارها را به صورت خودکار انجام می‌دهد، اما دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک به یک اپراتور نیاز دارد که به صورت دستی بطری‌ها را بر روی دستگاه قرار دهد.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

 

✅ دستگاه درب‌بند

پس از اینکه روغن موتور داخل بطری‌ها و ظروف مخصوص پر شد، بطری‌ها به دستگاه درب‌بند منتقل می‌شوند تا عملیات درب‌گذاری و سیل کردن آن‌ها انجام شده و آماده لیبل‌چسبانی شوند. با انجام این فرآیند به صورت اتوماتیک توسط دستگاه، می‌توان از بسته بودن محصولات و بهداشتی بودن بسته‌بندی‌ها اطمینان حاصل کرد. بدین ترتیب، از ورود هرگونه میکروب و آلودگی به داخل بطری‌ها یا ریختن آن‌ها در اثر حمل و نقل جلوگیری می‌شود.

✅ دستگاه لیبل‌چسبان

دستگاه لیبل‌چسبان یا لیبل‌زن همان‌طور که از نام آن پیداست، عملیات چسباندن لیبل‌ها روی ظروف و بطری‌ها را انجام می‌دهد. لیبل به منزله شناسنامه محصول به شمار می‌رود که روی آن اطلاعات مهم و ضروری از جمله تاریخ مصرف و انقضا، برند تولیدکننده، ارزش غذایی، قیمت و غیره درج می‌شوند. دستگاه‌های لیبل‌زن نیز انواع مختلفی دارند (از جمله دستگاه لیبل چسبان پشت چسب‌دار، دستگاه لیبل زن چندکاره و غیره) که نوع دستگاه باید با توجه به بسته‌بندی محصول و لیبلی که قرار است روی آن بچسبانید تعیین شود.

دستگاه‌های دیگری نیز در خط بسته‌بندی روغن موتور مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به دستگاه شیرینک پک اشاره کرد. این دستگاه به کمک حرارت، دور تعدادی از محصولات یک لایه سلفون یا پلاستیک می‌پیچد تا حمل و توزیع آن‌ها راحت‌تر باشد. در صورت نیاز می‌توان دستگاه کارتونینگ و چسب‌زن کارتن را نیز در انتهای خط بسته‌بندی قرار داد تا محصولات داخل کارتن‌ها قرار گیرند و کل فرآیند به طور اتومات انجام شود.

خط تولید روغن موتور

 

قیمت دستگاه بسته بندی روغن موتور

پس از آشنایی با دستگاه بسته بندی روغن موتور احتمالا برایتان سوال به وجود آمده که این دستگاه‌ها چقدر هزینه به دنبال دارند؟ متأسفانه به دلیل نوسانات قیمت‌ها و شرایط اقتصادی حال حاضر، نمی‌توان قیمت ثابتی برای دستگاه‌های بسته‌بندی روغن موتور ارائه داد. هزینه و سرمایه‌ای که شما باید در نظر بگیرید، به نیازها و حجم تولید کسب و کارتان بستگی دارد. برای مثال، اگر حجم تولیدتان بسیار بالاست نیاز به دستگاه‌های اتوماتیک دارید که قیمت آن‌ها از دستگاه‌های نیمه اتوماتیک بیشتر است. با وجود این، می‌توانید جهت استعلام قیمت روز ماشین‌آلات بسته‌بندی با کارشناسان رادان ماشین تماس حاصل فرمایید.

قیمت دستگاه بسته بندی روغن موتور

خرید دستگاه بسته بندی روغن موتور

هنگام تصمیم‌گیری برای راه‌اندازی یک کسب و کار تولید و بسته‌بندی روغن موتور، بسیار مهم است که بودجه و شرایط خود را در نظر بگیرید و سعی کنید تا جای ممکن باکیفیت‌ترین و استانداردترین تجهیزات را تهیه کنید. رادان ماشین یکی از معتبرترین شرکت‌های ایرانی است که به طراحی و تولید انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی از جمله دستگاه پرکن مایعات، دستگاه درب‌بند، لیبل‌چسبان و غیره می‌پردازد. جهت خرید این تجهیزات و استعلام قیمت آن‌ها می‌توانید هم‌اکنون با کارشناسان فروش شرکت تماس حاصل نمایید.

خرید دستگاه بسته بندی روغن موتور

سخن پایانی

در این مقاله به آشنایی با دستگاه بسته بندی روغن موتور پرداختیم و تمامی مراحل تولید و بسته‌بندی این محصول را بررسی کردیم. با توجه به اینکه امروزه تقریبا تمامی خانواده‌ها حداقل یک خودروی شخصی دارند، روغن موتور یک محصول پر تقاضا و پرکاربرد به شمار می‌رود که قطعا تولید آن سودآور خواهد بود. البته برای کسب موفقیت در این زمینه باید بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات را تهیه کنید تا هم از هزینه‌های اضافی تعمیر و نگهداری جلوگیری کرده و هم بازده کسب و کارتان را افزایش دهید. جهت تهیه بهترین دستگاه‌های بسته‌بندی روغن موتور می‌توانید با کارشناسان رادان ماشین تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

✅هنگام خرید دستگاه بسته‌بندی روغن موتور چه نکاتی را مورد توجه قرار دهیم؟

هنگام خرید این دستگاه‌ها باید به نکات مختلفی از جمله حجم مخزن، حداقل و حداکثر رنج پر کردن ظروف، سرعت دستگاه و سایر مشخصات توجه کنید.

✅بهترین دستگاه پرکن برای بسته‌بندی روغن موتور کدام است؟

دستگاه پرکن با مکانیسم سیلندر پیستونی بهترین گزینه برای بسته‌بندی روغن موتور به شمار می‌رود زیرا دقت و سرعت بسیار بالایی دارد.

✅دستگاه پرکن روغن موتور چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای این دستگاه تنها به روغن موتور محدود نشده و برای انواع مایعات غلیظ از جمله عسل، شیره‌های خوراکی و انواع روغن‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *