خط تولید کرم مرطوب کننده

خط تولید کرم دست و صورت ✅ (کرم آرایشی و بهداشتی)

از زمان‌های قدیم، انسان‌ها به دنبال لوازم آرایشی بوده‌اند که نویدهای وسوسه‌انگیز زیبایی را ارائه می‌دهند. برای مثال، رومیان باستان علاقه زیادی به استفاده از کرم‌های ساخته شده از چربی‌ها و نرم‌کننده‌ها، مانند موم زنبور عسل و روغن زیتون ترکیب‌شده با گلاب داشتند.

امروزه نیز شرکت‌های زیادی در سراسر جهان به تولید انواع کرم دست و صورت می‌پردازند و سود قابل توجهی از آن کسب می‌کنند. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید تا یک خط تولید کرم دست و صورت راه‌اندازی کنید و از این طریق به سود برسید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که خط تولید کرم چیست و چه تجهیزاتی برای راه‌اندازی آن لازم است.

خط تولید کرم مرطوب کننده چیست؟

تولید کرم و لوسیون جزو خط تولید و بسته بندی لوازم آرایشی قرار میگیرد و با خرید تجهیزاتی که در این مقاله معرفی میشود، هر محصول آرایشی و بهداشتی که بخواهید را میتوانید تولید کنید.

کرم‌ها و لوسیون‌ها را می‌توان برای صاف کردن پوست، پنهان کردن جوش‌ها، کاهش مشکلات ظاهری (مانند لکه‌های ناشی از افزایش سن)، جلوگیری یا معکوس کردن چین و چروک‌های مرتبط با افزایش سن و حفظ رطوبت پوست استفاده کرد. نکته مهم، یافتن راهی برای تولید کرم‌های آرایشی مناسب، مانند رومی‌ها است.

خط تولید کرم مرطوب کننده

از آنجا که روغن و آب به راحتی با هم مخلوط نمی‌شوند، آن‌ها مجبور شدند با یادگیری همگن‌سازی و امولسیون کردن مواد مختلف مانند روغن و آب، اسرار ساخت کرم‌های آرایشی را کشف کنند. به همین ترتیب، امروزه نیز در خط تولید کرم تجهیزات و دستگاه‌های مختلفی به کار می‌روند تا روند ساخت این مواد آرایشی محبوب و پرطرفدار را آسان‌تر سازند.

لیست تجهیزات لازم برای خط تولید کرم مرطوب کننده

همانطور که قول دادیم، در این بخش قرار است به معرفی تجهیزات خط تولید کرم مرطوب کننده بپردازیم. این تجهیزات شامل موارد زیر می‌شوند که در ادامه هر کدام را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد:

  1. مخازن ذخیره
  2. میکسر
  3. پمپ انتقال
  4. دستگاه پرکن تیوپ
  5. دستگاه جت پرینت
  6. دستگاه بسته‌بندی
  7. دستگاه کارتونینگ

جهت مشاهده و آشنایی با انواع دستگاه پرکن مایعات و آشنایی با انواع دستگاه پرکن تیوپ و کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

✅ مخازن ذخیره

مخزن ذخیره به ظرف‌های بزرگی گفته می‌شود که وظیفه نگهداری سیالات را بر عهده دارند. این مخزن‌ها که در انواع مختلفی تولید می‌شوند، در بسیاری از صنایع از جمله صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارند. هنگام خرید مخزن مورد نیاز برای خط تولید کرم، باید به جنس آن توجه ویژه داشته باشید، زیرا رعایت اصول بهداشتی و دوری از آلودگی در این مخازن بسیار مهم بوده و همچنین جنس مخزن باید به گونه‌ای باشد که در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت کند.

علاوه‌بر این، در خط تولید کرم دست و صورت ممکن است به چند مخزن نیاز داشته باشید تا مواد مختلف را به صورت جداگانه در آن‌ها نگهداری کنید. یک نوع مخزن نیز وجود دارد که بیشتر برای محصولات کف‌کننده به کار می‌رود و به آن مخزن آرامش می‌گویند. این مخزن مواد را تا مدت زمانی مشخص نگه می‌دارد تا حباب‌های آن به طور کامل خارج شوند. بسته به نوع محصولی که می‌خواهید تولید کنید، باید تعداد و جنس مخازن مورد استفاده خود را مشخص کنید.

خط تولید کرم پودر

✅ میکسر

اگر از شما بپرسند که مهم‌ترین دستگاهی که در خط تولید کرم باید بخرید چیست!!!، قطعاً باید پاسختان خرید میکسر باشد. میکس کردن مواد، یکی از مهم‌ترین مراحل تولید انواع کرم است که با استفاده از دستگاه میکسر هموژنایزر انجام می‌گیرد. این دستگاه که تعیین‌کننده کیفیت محصول است، باید یک مخلوط یکنواخت تولید کند که درون آن ذرات به شکل گلوله نباشند و تمام مخلوط همگن شود.

میکسرها بسته به نوع موادی که برای مخلوط کردن آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند دارای بیلچه یا پاروی پهن یا تیغه تیز باشند. میکسر باید از فولاد ضد زنگ ساخته شود تا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، از بهداشت لازم برخوردار باشد. برای مشاهده و خرید انواع میکسر و خرید پمپ روی لینک درج شده کلیک کنید.

✅ پمپ انتقال

پمپ انتقال همانطور که از نام آن پیداست، نوعی پمپ است که وظیفه انتقال مواد از مخازن ذخیره به دستگاه‌ها را بر عهده دارد. این پمپ‌ها معمولاً از جنس فولاد ضد زنگ یا پلیمر ساخته می‌شوند تا در برابر انواع مواد از جمله مواد اسیدی و خورنده مقاومت لازم را به خرج دهند. یکی از مهم‌ترین اجزای پمپ انتقال، پروانه آن است که باید هنگام خرید به جنس آن توجه شود. پمپ ساخته‌شده از جنس فولاد ضد زنگ بهترین گزینه برای مواد سنگین و غیرخورنده مانند انواع کرم و پماد به شمار می‌رود. شما می‌توانید پمپ انتقال مورد نظر خود را از طریق سایت رادان ماشین تهیه فرمایید.

✅ دستگاه پرکن تیوپ

اما دستگاه پرکن تیوپ در خط تولید کرم چیست؟ یکی از رایج‌ترین انواع بسته‌بندی برای کرم و پماد، تیوپ است که مایعات غلیظ را به خوبی در خود جای می‌دهد. دستگاه پرکن تیوپ، دستگاهی است که به شکلی دقیق و قابل اعتماد با سرعت بالا، فرآیند پر کردن محصول شما در تیوپ‌ها را انجام می‌دهد. دستگاه پرکن تیوپ تمام اتوماتیک رادان ماشین دارای قابلیت پر کردن ۱۸۰۰ الی ۲۴۰۰ تیوپ در ساعت بوده و بهترین گزینه برای کارخانه‌های و تولیدی‌های بزرگ به شمار می‌رود.

جهت مشاهده نحوه کار و راه اندازی دستگاه پرکن تیوپ بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

✅ دستگاه جت پرینتر

جت پرینتر، دستگاهی الکترونیکی است که معمولاً در انتهای خط تولید نصب می‌شود و برای درج اطلاعاتی مانند تاریخ تولید و انقضا، قیمت، شماره سریال، لوگوی تولیدکننده، بارکد و … روی تیوپ کرم به کار می‌رود. یکی از مزایا خط تولید کرم دست و صورت این است که می‌توانید انواع دستگاه‌ها از جمله میکسر، پمپ انتقال، دستگاه پرکن و جت پرینتر را یکجا خریداری کنید.

دستگاه جت پرینت

✅ دستگاه بسته‌بندی

دستگاه بسته‌بندی نیز در مراحل پایانی خط تولید کرم نصب شده و برای قرار دادن تعداد زیادی از یک محصول در یک پکیج کاربرد دارد. از جمله رایج‌ترین انواع دستگاه‌های بسته‌بندی می‌توان به شیرینگ پک اشاره کرد که یک پلاستیک شفاف و نازک  را به دور کالا می‌کشد تا ضمن نگهداری چندین محصول در کنار هم، از ورود آلودگی و گرد و غبار به آن‌ها جلوگیری کند.

✅ دستگاه کارتونینگ

اما آخرین مرحله در خط تولید کرم چیست؟ دستگاه کارتونینگ به همراه دستگاه چسب‌زن کارتن، آخرین مرحله در خط تولید کرم به شمار می‌رود. این دستگاه تعداد زیادی از محصولات را داخل کارتن‌هایی قرار می‌دهد تا حمل و نقل آن‌ها را آسان‌تر سازد و سپس دستگاه چسب‌زن این کارتن‌ها را چسب می‌زند تا از متلاشی شدن آن‌ها جلوگیری شود.

 

سوالات متداول

مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر کیفیت محصول در خط تولید کرم دست و صورت چیست؟

مهم‌ترین عاملی که باید در خط تولید انواع کرم به آن توجه شود، استفاده از میکسر یا مخلوط‌کن هموژنایزر و صنعتی است که در یکنواختی نقش بسزایی ایفا می‌کند.

خط تولید کرم دست و صورت

مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید خط تولید کرم به آن‌ها توجه داشت کدامند؟‌

بهتر است دستگاه‌ها و تجهیزات خط تولید کرم از جنس فولاد ضد زنگ باشند، میکسرهای دقیق و هموژنایزر در آن به کار روند و دستگاه‌های پرکن به سیستم PCL (جهت کنترل دستگاه) مجهز باشند.

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که خط تولید کرم چیست و همچنین به کاربرد خط تولید کرم مرطوب کننده در دنیای امروز پرداختیم. کرم‌های آرایشی چه به‌عنوان تقویت‌کننده زیبایی و چه به‌ عنوان اکسیرهای کمیاب و ارزشمند به بازار عرضه شوند، برای صنعت لوازم آرایشی و در زندگی مصرف‌کنندگان نقشی اساسی ایفا می‌کنند. این کرم‌ها برای هر هدفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به افزودن هایلایت‌ها یا رنگ‌های ظریف، کاهش چین و چروک‌ها، پوشاندن عیوب، محافظت در برابر آسیب‌های خورشید و افزودن جذابیت بصری به شکلی ظریف اشاره کرد. اگر می‌خواهید پا در این عرصه بگذارید، توصیه می‌شود با خرید خط تولید لوازم آرایشی رادان کار خود را شروع کنید تا از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *