خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی

خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی ✅ (قیمت + خرید)

امروزه به دلیل اهمیت فراوان بهداشت فردی و اجتماعی (بخصوص در دوران پس از کرونا)، استفاده از مواد شوینده و بهداشتی به اوج رسیده است. کاربرد زیاد این محصولات باعث شده که تولیدکنندگان و فروشندگان آن به سود زیادی برسند و این امر برای افرادی که تازه می‌خواهند کسب و کار و خط تولید خود را راه‌اندازی کنند بسیار جذاب است. اگر شما هم می‌خواهید با راه‌اندازی خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی درآمد خود را افزایش دهید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که به چه تجهیزاتی نیاز دارید.

خط تولید مایعات شوینده و بهداشتی

به دلیل گسترش تحریم‌های اقتصادی علیه کشور و افزایش روزافزون قیمت‌ها، بسیاری از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به جای خرید مواد شوینده گران‌قیمت و کمیاب خارجی، محصولات داخلی را تهیه کنند که هم به صرفه‌تر است و هم به اقتصاد کشور کمک می‌کند. از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، تقاضای بازار برای مواد شوینده و بهداشتی به اوج خود رسیده و در چنین شرایطی، راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده تصمیمی عاقلانه و صد در صد پر بازده محسوب می‌شود؛ اما شاید کسی که برای اولین بار قصد دارد چنین خط تولیدی را راه‌اندازی کند با این سوال مواجه شود که چگونه هر کسی می‌تواند با راه‌اندازی یک خط تولید و عرضه محصولات شوینده و بهداشتی به بازار، به کسب درآمد برسد؟

در پاسخ باید گفت که راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده بر خلاف سایر خطوط تولید، به سرمایه‌گذاری کلانی نیاز ندارد. شما با سرمایه 200 الی 400 میلیونی و در مقیاس صنعتی با حدود ۲ میلیارد تومان می‌توانید یک خط تولید پیشرفته و مجهز تهیه کنید که نه تنها سرمایه‌تان را برمی‌گرداند، بلکه سود زیادی نیز کسب خواهید کرد. با توجه به تقاضای بازار در شرایط فعلی، راه‌اندازی چنین خط تولیدی ریسک چندانی ندارد و با حداقل سرمایه‌گذاری می‌تواند شرکت شما را از یک کسب و کار نوپا به یک برند محبوب و پرفروش تبدیل کند.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

اما هنگام راه‌اندازی خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی باید چهار عامل مهم را در نظر داشته باشید: با فرمولاسیون‌های تولید و ساختار مواد شوینده آشنایی پیدا کرده، مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و سایر مراجع قانونی دریافت کنید و در نهایت به فکر تهیه لوازم و تجهیزات کاربردی به‌علاوه مواد باکیفیت و تأییدشده توسط سازمان بهداشت غذا و دارو باشید.

همان‌طور که گفته شد، راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده با سرمایه 200 میلیون الی ۲ میلیارد تومانی امکان‌پذیر است؛ اما باید به این نکته توجه کنید که محصول با محصول فرق می‌کند. برای مثال، خط تولید شامپو به تجهیزات متفاوتی از خط تولید مایع ظرفشویی نیاز دارد. علاوه بر این، فرمولاسیون تولید محصول نیز باید با دانش کافی انجام گیرد؛ بنابراین اگر شما در این زمینه تخصص ندارید باید از کارشناسان کمک بگیرید که این نیز به سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ بنابراین، قبل از اقدام به راه‌اندازی خط تولید، تمامی عوامل را در نظر بگیرید و با برنامه پیش بروید.

خط تولید مایعات شوینده و بهداشتی

بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی

بهترین خط تولید مواد شوینده باید دربرگیرنده تجهیزات لازم و کافی برای تولید و بسته‌بندی این محصولات باشد. یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که باید در خط تولید مواد شوینده به کار رود، دستگاه پرکن مایعات است. این دستگاه به صورت دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک و دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک در بازار موجود بوده و پروسه پر کردن مایعات داخل ظروف و بطری‌ها را با سرعت و دقت انجام می‌دهد. در خط تولید و بسته‌بندی مواد شوینده همچنین باید دستگاه درب‌بند وجود داشته باشد تا درب محصولات را با دقت ببندد و از باز شدن آن‌ها و ریختن محتویات به بیرون یا ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل ظرف جلوگیری کند.

دستگاه‌های دیگری نیز برای بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توان به دستگاه لیبل چسبان و کارتونینگ اشاره کرد. این دو معمولاً در انتهای خط کامل بسته‌بندی مایعات قرار می‌گیرند و عملیات چسباندن لیبل (برچسب حاوی اطلاعات یا همان شناسنامه محصول) و قرار دادن چند محصول در یک کارتن را انجام می‌دهند.

بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی

نحوه درآمد از خط تولید مایعات شوینده

تاکنون بررسی کردیم که راه‌اندازی خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی چقدر سرمایه نیاز دارد؛ اما چگونه می‌توان با آن به درآمد رسید؟

مواد شوینده و بهداشتی یکی از پرکاربردترین محصولات موجود در بازار هستند که همیشه برای آن‌ها تقاضا وجود دارد. با گسترش رعایت بهداشت در سال‌های اخیر، این محصولات به یکی از پرمصرف‌ترین کالاها تبدیل شده‌اند. شما می‌توانید با یک سرمایه‌گذاری ناچیز در زمینه تولید انواع مواد شوینده از شامپو، صابون مایع و مایع دستشویی گرفته تا جرم‌بر، پاک‌کننده، سفیدکننده و غیره، خط تولید خود را راه‌اندازی کرده و به سرعت درآمد کسب کنید. همچنین میتوانید با خرید این دستگاه ها به فکر راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی نیز باشید، چرا که این خط تولید نیز درآمد سرشاری دارد.

همان‌طور که گفته شد، با وجود گرانی‌های بازار در حال حاضر می‌توانید با یک سرمایه 200 میلیون الی ۲ میلیاردی نسبت به راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده و بهداشتی اقدام کنید. علاوه بر این، به دلیل تقاضای بالای مصرف‌کنندگان، نیازی به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای بازاریابی و تبلیغات نیست؛ زیرا این دسته از محصولات همیشه خریداران خاص خود را دارند؛ بنابراین اگر به فکر کارآفرینی و کسب درآمد از طریق راه‌اندازی کسب و کار خودتان هستید، یک خط تولید مواد شوینده و بهداشتی می‌تواند به شما کمک کند تا سرمایه‌تان را طی مدت زمان کوتاهی دو چندان سازید.

راه‌اندازی این خط تولید نیز کار چندان سختی نیست: تنها کافی است تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرده و با مراحل تولید انواع مواد شوینده به طور کامل آشنایی پیدا کنید تا محصولات مورد نظر خود را مشخص و نسبت به تولید آن‌ها اقدام فرمایید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی خطوط تولید را می‌توان برای ساخت و بسته‌بندی چند نوع محصول مورد استفاده قرار داد. برای مثال با یک خط تولید می‌توانید انواع محصولات شوینده از جمله شامپو، صابون، مایع دستشویی و انواع پاک‌کننده‌ها را تولید کنید که علاوه بر ایجاد تنوع، سود کسب و کارتان را نیز افزایش می‌دهد.

نحوه درآمد از خط تولید مایعات شوینده

نحوه عملکرد خط تولید مواد شوینده

همان‌طور که گفته شد، خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی به تجهیزات و ماشین‌آلات خاصی نیاز دارد که فرآیند تولید و بسته‌بندی محصولات را تسهیل می‌کنند. در ادامه با مراحل تولید مواد شوینده و بهداشتی و همچنین عملکرد این دستگاه‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد:

✅ دستگاه یونیزه آب (RO)

آبی که در خط تولید مواد شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد، در کیفیت محصول نهایی تأثیر بسزایی دارد. اگر آب مصرفی کیفیت مطلوبی نداشته باشد، بعد از ساخت فرمولاسیون با یک محصول بی‌کیفیت و دو فاز روبرو خواهیم بود که محیط تولید عوامل میکروبی را نیز فراهم می‌کند. سختی آب، تأثیر مستقیمی بر غلظت محصول نهایی دارد بنابراین برای تولید مواد شوینده‌ای که دارای غلظت، شفافیت و کف‌کنندگی مناسب باشد باید از دستگاه یونیزه آب استفاده کنیم.

با استفاده از دستگاه یونیزه، سختی آب را کاهش می‌دهیم. این دستگاه طی یک شبانه‌روز آب مورد نیاز خط تولید مواد شوینده را فراهم می‌کند. آب مورد استفاده برای تولید محصولات شوینده و بهداشتی باید دارای سختی کمتر از ۴۰ ppm باشد. این آب در یک مخزن سه‌لایه ذخیره می‌شود که ضمن بهداشتی بودن، نور به آن نفوذ نمی‌کند و محیط رشد جلبک فراهم نمی‌شود.

✅ مخزن ذخیره و پمپ استیل

برای تصفیه و فرمولاسیون صحیح آب، طی مدت شبانه‌روز آن را درون مخازن خاصی نگهداری می‌کنند. این مخزن‌ها معمولاً از جنس پلی اتیلن بوده و دارای ظرفیت حدود ۱۸۰۰ لیتر هستند. روی مخزن‌ها نیز یک پمپ استیل ضد زنگ قرار می‌گیرد که در زمان نیاز، آب را به خط تولید محصولات شوینده انتقال می‌دهد.

✅ میکسر هموژنایزر

این دستگاه میکسر هموژنایزر یکی از مهم‌ترین تجهیزات خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده به شمار می‌رود زیرا آب و مواد مورد نیاز را با هم ترکیب می‌کند. داخل دستگاه میکسر، فرمولاسیون صورت می‌گیرد و محصول نهایی تولید می‌شود. اهمیت این دستگاه به قدری مهم است که در صورت خراب شدن آن، خط تولید به کلی از کار می‌افتد.

دستگاه پرکن مایعات

پس از اینکه فرمولاسیون صورت گرفت و محصول نهایی آماده شد، توسط پمپ غلیظ‌کش به دستگاه پرکن مایعات منتقل می‌شود و توسط این دستگاه به ظرف‌ها یا بطری‌های مخصوص بسته‌بندی انتقال می‌یابد. دستگاه‌های پرکن مایعات در انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قابل تهیه هستند، بنابراین می‌توانید با توجه به بودجه و نیاز خود نسبت به خرید یکی از آن‌ها اقدام فرمایید. این دستگاه‌ها همچنین با توجه به غلظت مایعات، از مکانیسم‌های مختلفی استفاده می‌کنند (از جمله سیلندر پیستونی، پمپی، ثقلی و غیره) که می‌توانید با توجه به ویسکوزیته محصولتان، مناسب‌ترین دستگاه را خریداری کنید.

همچنین اگر قصد راه اندازی خط تولید لوازم آرایشی را در سر دارید، نیاز به دستگاه تیوپ پرکن لوازم آرایشی پیدا میکنید. دستگاه تیوپ پرکن قادر به پرکن انواع تیوپ خمیر دندان، کرم، چسب و … را دارد.

✅ دستگاه شیرینک پک

بعد از اینکه مواد شوینده تولید شدند و به ظروف مخصوص انتقال یافتند، باید آن‌ها را بسته‌بندی کرد. بسته‌بندی محصولات باید به گونه‌ای باشد که بتوان آن‌ها را به راحتی شناسایی و حمل کرد، بهداشت محصولات حفظ شود و بسته‌بندی محکم و قابل لیبل چسباندن باشد. دستگاه شیرینک پک تمامی این موارد را رعایت می‌کند و برای بسته‌بندی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد این دستگاه بدین شکل است که محصولات به صورت چندتایی توسط یک نایلون شیرینک مخصوص بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شوند.

✅ تجهیزات آزمایشگاهی

یکی دیگر از مواردی که برای راه‌اندازی خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی نیاز دارید، تجهیزات آزمایشگاهی است. بعد از تولید محصول مورد نظر، باید با استفاده از این تجهیزات محصول را بسنجید تا از کیفیت و کارایی آن اطمینان حاصل کنید. این بررسی‌ها با توجه به استانداردهای تعیین‌شده توسط سازمان‌های رسمی انجام می‌گیرند.

نحوه عملکرد خط تولید مواد شوینده

دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید مایعات و مواد شوینده

اکنون با عملکرد خط تولید مواد شوینده آشنا شده‌اید و تا حدودی می‌دانید که چه دستگاه‌هایی برای راه‌اندازی آن نیاز دارید. مواد شوینده را می‌توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد: موادی که برای نظافت محیط استفاده می‌شوند و موادی که به عنوان محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این خطوط تولید را که بخواهید راه‌اندازی کنید، باید ابتدا مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت یا سایر مراجع قانونی دریافت کرده و سپس به دنبال تهیه تجهیزات لازم باشید. به صورت کلی، دستگاه‌هایی که برای راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده و بهداشتی نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • مخزن بارگیری مواد اولیه
  • دستگاه یونیزه آب (RO)
  • میکسر هموژنایزر
  • مخزن آرامش (برای محصولاتی مثل شامپو)
  • دستگاه پرکن مایعات غلیظ یا رقیق
  • دستگاه درب‌بند
  • دستگاه لیبل‌چسبان
  • دستگاه شیرینک پک
  • دستگاه کارتونینگ و دستگاه چسب‌زن کارتن

دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید مایعات و مواد شوینده

سخن پایانی

با توجه به اهمیت روزافزون مواد شوینده و بهداشتی در جوامع امروزی و تقاضای همیشگی برای این محصولات، راه‌اندازی خط تولید و بسته‌بندی مایعات شوینده و بهداشتی یک ایده پرسود و عاقلانه محسوب می‌شود. اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود هستید، می‌توانید به سرعت از این طریق کسب درآمد کنید زیرا خط تولید مواد شوینده به سرمایه‌گذاری چندانی نیاز ندارد. با خرید تجهیزات مورد نیاز برای خط تولید و بسته‌بندی مواد شوینده از شرکت رادان ماشین، کیفیت محصولات و بازدهی بالا را تضمین خواهید کرد.

سوالات متداول

✅مخزن ذخیره‌سازی مواد شوینده در خط تولید باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

مخزن ذخیره‌سازی باید حتماً سه لایه بوده و از پلاستیک نو ساخته شده باشد. پمپ آن نیز باید از جنس استیل باشد تا در برابر زنگ‌زدگی مقاومت کند.

✅مهم‌ترین دستگاه در خط تولید مواد شوینده و بهداشتی چیست؟

میکسر مهم‌ترین دستگاه در خط تولید این محصولات به شمار می‌رود زیرا ترکیب مواد توسط آن صورت می‌گیرد و در صورت خرابی میکسر، کل خط تولید از کار می‌افتد.

✅بهترین دستگاه پرکن برای خط تولید مواد شوینده کدام است؟

دستگاه پرکن مایعات سیلندر پیستونی بهترین نوع دستگاه پرکن برای این خطوط به شمار می‌رود زیرا دقت و سرعت بسیار بالایی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *