دستگاه تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیومی چه کاربردی دارند؟

دستگاه تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیومی چه کاربردی دارند؟

دستگاه تیوپ پرکن یکی از کاربردی‌‌ترین دستگاه‌ها در صنایع مختلف بوده که انواع مختلفی دارد. نحوه تقسیم‌بندی دستگاه برحسب مکانیسم عمل یا نوع تیوپ مورد نظر است. از جمله انواع دستگاه تیوپ پرکن می‌توان به نمونه لمینت یا آلومینیومی ‌اشاره داشت. به همین منظور در این محتوا کاربرد دستگاه تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیومی ‌را برایتان بیان می‌کنیم.

تیوپ‌ها بر حسب متریال دارای انواع پلاستیکی، آلومینیومی و ‌لمینتی هستند که معمولاً نمونه لمینتی برای پر کردن خمیر دندان، انواع پمادها و کرم‌ها، ژل و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمونه آلومینیومی ‌نیز برای پر کردن پمادهای درمانی، رنگ مو، رنگ‌های نقاشی و … به کار می‌رود. با روی کار آمدن انواع دستگاه‌های تیوپ پرکن سرعت تولید کارخانه‌ها به شدت افزایش یافته و در کنار آن در مصرف انرژی و مصرف برق و حتی هدر رفت محصول صرفه جویی می‌شود. مزایای دستگاه پرکن لمینت یا آلومینیومی ‌به قدری زیاد است که حضور آن در کارخانه‌های بزرگ و یا حتی کارگاه‌های کوچک غیر قابل چشم پوشی است.

دستگاه تیوپ پرکن چیست؟

دستگاه تیوپ پرکن چیست؟

دستگاه پرکن تیوپ یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع دستگاه‌ها برای پر کردن تیوپ‌هایی از جنس پلاستیک، آلومینیوم و لمینت بوده که برای مصارف خوراکی، آرایشی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان‌گونه که از نام این دستگاه مشخص است از آن برای پر کردن رنج مختلفی از مایعات با غلظت بالا و حتی با حضور مواد نیمه جامد استفاده می‌کنند. به طوری که امروزه حضور این دستگاه را در انواع صنایع بهداشتی مانند تولید خمیردندان، ژل‌های شوینده، صنایع آرایشی مانند تولید رنگ مو، کرم‌های صورت، کرم‌های دست، صنعت رنگ مانند تولید انواع رنگ‌های نقاشی و حتی صنعت درمانی نظیر تولید انواع پماد و کرم و لوسیون شاهد هستیم.

در مقاله و راهنمای دیگری به طور کامل در رابطه با بهترین دستگاه تیوپ پرکن آرایشی و بهداشتی توضیح داده ایم و دستگاه هایی که برای راه اندازی خط تولید و بسته بندی لوازم آرایشی نیاز دارید را معرفی کرده ایم. اگر علاقه به راه اندازی این خط تولید سودساز و پر بازده دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

همچنین از این دستگاه برای پر کردن انواع تیوپ‌های خوراکی، شکلاتی، مربایی و … نیز استفاده می‌شود. یک دستگاه تیوپ پرکن از اجزای مختلفی تشکیل شده که شامل مخزن، قسمت مرتب کن تیوپ، بخش راهنمای تیوپ به سمت مخزن یا نازل، نازل مورد نظر، ته بند، دوخت و تاریخ زن است که بسته به نوع دستگاه این اجزا متفاوت هستند.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

انواع دستگاه تیوپ پرکن

در ادامه بررسی این دستگاه تیوپ پرکن و کاربرد دستگاه تیوپ پرکن لمینتی یا آلومینیومی‌، به معرفی انواع این دستگاه می‌پردازیم. دستگاه فوق را بر حسب نوع مکانیسم عملکرد و یا نوع تیوپ موردنظر تقسیم بندی می‌کنند. در تقسیم بندی برحسب مکانیسم شاهد سه مدل تیوپ پرکن دستی، تیوپ پرکن نیمه اتوماتیک و تیوپ پرکن تمام اتوماتیک هستیم. در نمونه دستی مراحل دوخت، قرار دادن تیوپ در محل مورد نظر، خارج کردن تیوپ پرشده و… توسط اپراتور انجام می‌شود. نمونه دستی قیمت پایین‌‌تری دارد اما در مقابل خط تولید آن محدود‌تر است.

دستگاه تیوپ پرکن نیمه اتوماتیک نمونه دیگری از این دستگاه‌ها بوده که بخش قرار دادن تیوپ در محل مورد نظر باید توسط اپراتور انجام گیرد؛ اما دیگر قسمت‌ها اتوماتیک انجام می‌شود؛ اما در دستگاه تیوپ پرکن تمام اتوماتیک از ابتدا تا انتهای پروسه موردنظر به طور کامل‌‌ از سوی دستگاه انجام شده و نیازی به حضور نیروی انسانی و اپراتور ندارد. قاعدتاً تیوپ پرکن دستی نیاز به اپراتور دارد و لذا هزینه خرید این دستگاه کمتر از نمونه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک میباشد. جهت آشنایی با دستگاه تیوپ پرکن دستی میتوانید مقاله درج شده را مطالعه کنید تا به طور کامل با سازوکار این دستگاه دستی آشنا شوید.

در دیگر نحوه تقسیم بندی شاهد تقسیم بندی این دستگاه بر حسب جنس تیوپ مورد نظر هستیم که به دستگاه تیوپ پرکن لمینتی، آلومینیومی ‌و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. از دستگاه تیوپ پرکن لمینتی یا آلومینیومی ‌برای پر کردن انواع تیوپ‌های دارویی، پماد، مواد شوینده،  ضد آفتاب، خمیر دندان و … استفاده می‌کنند.

انواع دستگاه تیوپ پرکن

مزایای دستگاه پرکن لمینتی و آلومینیومی

‌دستگاه‌های تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیومی‌ دارای مزایای زیادی هستند. به طوری که در این دستگاه‌ها فرآیند پر کردن تیوپ و دوخت و… را با نهایت دقت و تقارن انجام می‌شود و شاهد بسته بندی‌های بسیار صاف و زیبا از آن‌ها هستیم. نمونه تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیومی ‌دارای مدل‌های مختلفی بوده که برحسب ظرفیت تیوپ یا تعداد تیوپ در دقیقه یا ساعت متفاوت هستند.

به طور کلی رنج متوسط تیوپ‌ها حدود 25 تا 70 تیوپ در دقیقه است که متناسب با تولید آن مجموعه یا تقاضای مشتری قابل انتخاب و خریداری است. به کمک این دستگاه‌ها رنج وسیعی از محصولات با چگالی، ویسکوزیته و غلظت مختلف را می‌توان پر کرد و شاهد استفاده از دستگاه تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیوم برای پر کردن پماد، کرم، ژل، محصولات آرایشی و بهداشتی، گریس، خمیردندان، عسل، شکلات و … هستیم.

دستگاه فوق به گونه‌ای طراحی شده که پروسه تنظیم، شستشو، تعویض سایز یقه و لوله در آن‌ها بسیار راحت بوده و در کوتاه‌‌ترین زمان امکان پذیر است. همچنین کار کردن با دستگاه بسیار ساده بوده و اپراتور آن نیاز به دانش و تخصص خاص ندارد، تنها با گذراندن یک دوره کوتاه یا خواندن دفترچه راهنما می‌تواند کار با دستگاه را یاد بگیرد.

مزایای دستگاه پرکن لمینتی و آلومینیومی

معایب دستگاه پرکن لمینتی و آلومینیومی

پس از بررسی مزایا و کاربرد دستگاه تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیومی، ‌به معایب آن می‌رسیم. به طورکلی این دستگاه عیب خاصی ندارد و به دلیل مزایای بالا کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد. شاید بتوان تنها عیب آن را خراب شدن یا خوردگی دستگاه در فرایند پر کردن دانست که آن هم با توجه به نوع محصول متفاوت است.

به عنوان مثال اگر محصولی با خاصیت اسیدی یا بازی شدید توسط این دستگاه به بسته بندی و پر شدن در تیوپ برسد ممکن است پس از مدتی در قسمت داخلی خوردگی ایجاد کند.

معایب دستگاه پرکن لمینتی و آلومینیومی

جمع بندی

در این محتوا به بررسی کاربرد دستگاه تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیومی ‌پرداختیم. این دستگاه یکی از پرکن‌های موجود در بازار بوده که بر حسب جنس تیوپ انتخاب می‌شود. تیوپ پرکن‌ها بر حسب مکانیسم عمل در نمونه‌های دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک هستند که هر مجموعه متناسب با بودجه اولیه یا خط تولید خود آن را انتخاب می‌کند. به طورکلی شاهد حضور این دستگاه در صنایع دارو و غذا، بهداشتی، رنگ، چسب و …هستیم.

 

سوالات متداول

✅دستگاه تیوپ پرکن چیست؟

دستگاه تیوپ پرکن یکی از کاربردی‌‌ترین تجهیزات صنعتی بوده که از آن برای پر کردن تیوپ محصولات مختلفی نظیر ژل، رنگ، کرم، پماد، خمیردندان، شکلات و …استفاده می‌کنند.

✅انواع دستگاه تیوپ پرکن به چه صورت است؟

دستگاه تیوپ پرکن برحسب مکانیسم به سه دسته دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم بندی می‌شوند. همچنین نحوه دیگر بسته بندی این دستگاه برحسب جنس تیوپ است که به مدل تیوپ پرکن لمینتی، آلومینیومی یا پلاستیکی تقسیم می‌شود.

✅کاربرد دستگاه تیوپ پرکن لمینتی و آلومینیومی‌ در چه بخش‌هایی است؟

از این نمونه در پر کردن انواع تیوپ‌های خمیردندان، رنگ، کرم‌های بهداشتی و کرم‌های آرایشی، ضد آفتاب و … استفاده می‌کنند.

✅در انتخاب دستگاه تیوپ پرکن لمینتی یا آلومینیومی ‌به چه نکاتی باید توجه داشت؟

مهم‌‌ترین نکته برای انتخاب این دستگاه متریال و جنس ماده موردنظر است. به طوری که هر محصول با توجه به جنس خود به نوع خاصی از تیوپ و درنهایت نوع خاصی از دستگاه تیوپ پرکن نیاز دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *