دستگاه پرکن دوغ لیوانی چیست و چه انواعی دارد؟

خط تولید و دستگاه پرکن دوغ لیوانی ✅ (قیمت + خرید)

یکی از اصلی‌‌ترین معضلات در بخش بسته‌بندی محصولات، پر کردن آن در ظرف‌های مورد نظر است. امروزه شاهد نمونه‌های متنوعی از دستگاه پرکن مایعات برای رنج وسیعی از محصولات با چگالی، گرانروی، غلظت و دیگر ویژگی‌های مختلف هستیم. ازجمله این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه پرکن دوغ لیوانی اشاره داشت.

دوغ یکی از مایعات خوراکی که به شکل سوسپانسیون و حاوی مواد معلق در مایع است. پر کردن این محصول به‌طور دستی در ظرف‌ها و مخزن‌های موردنظر کاری دشوار و زمان‌بر، همچنین احتمال هدر رفت خود دوغ هنگام پر کردن لیوان نیز بسیار بالا است، به همین منظور از انواع دستگاه پرکن برای این امر استفاده می‌کنند.

دستگاه پرکن دوغ لیوانی چیست؟

دستگاه‌های پرکن به‌طور تخصصی برای پر کردن انواع مایعات رقیق، غلیظ و حتی مواد گازی و نیمه جامد به کار می‌روند. یکی از موارد استفاده از این دستگاه برای پر کردن دوغ لیوانی است. از آنجایی که دوغ جزو مایعات رقیق به حساب می‌آید، برای پر کردن آن به دستگاه پرکن دوغ لیوانی مخصوص این نوع مایع نیاز داریم که در ادامه انواع آن را برایتان بیان می‌کنیم.

دستگاه پرکن دوغ لیوانی چیست؟

انواع دستگاه پرکن دوغ لیوانی

دستگاه‌های پرکن را برحسب نوع محصول و یا سیستم عملکرد تقسیم‌بندی می‌کنند، به‌طوری که شاهد انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق و غلیظ هستیم:

✅ دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات رقیق برای مایعات با گرانروی کم مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله این مایعات می‌توان به آب، دوغ، روغن‌های رقیق، آب‌میوه‌ها و موارد دیگر اشاره داشت.

✅ دستگاه پرکن مایعات غلیظ

از دستگاه پرکن مایعات غلیظ برای پر کردن انواع عسل، مربا، سس، شکلات و… که دارای گرانروی زیادی هستند استفاده می‌شود و به سیستم مکش و انتقال قوی‌تری نسبت به نمونه مایعات رقیق نیاز دارند.

به‌ طور کلی دستگاه‌های پرکنی که برای مایعات رقیقی همچون دوغ بکار می‌رود، از سه روش تزریق سیلندر پیستونی، ثقلی و پمپ پشتیبانی می‌کنند. بسته به شرایط کارخانه و بودجه می‌توان هر یک از موارد فوق را سفارش داد.

✅ پرکن پمپی

در پرکن با سیستم پمپی، از یک پمپ کمکی به منظور تأمین انرژی مورد نیاز جهت انتقال مایع به ظرف نهایی استفاده می‌شود. بدین صورت که پمپ نیروی الکتریسیته را به نیروی مکانیکی تبدیل کرده و با چرخش، سبب انتقال سریع‌تر و بهتر مایع به ظرف نهایی می‌شود.

✅ پرکن سیلندری

در پرکن با سیستم سیلندر پیستونی، پیستون و سیلندر با حرکت خود، انرژی و نیروی مورد نیاز جهت انتقال مایع به ظرف نهایی را تأمین می‌کنند.

✅ پرکن ثقلی

تمامی اجسام دارای نیروی ثقل و وزن هستند که این نیرو به کمک جاذبه موجب حرکت به سمت پایین می‌شود. در دستگاه‌های پر کن که با سیستم ثقلی کار می‌کنند، پروسه انتقال به کمک نیروی وزن خود مایع و جاذبه زمین انجام می‌گیرد، به همین دلیل است که قیمت دستگاه‌های پرکن ثقلی نسبت به نمونه‌های دیگر به مراتب کم‌‌تر است.

✅ پرکن نیمه اتوماتیک و تمام‌اتوماتیک

اما دستگاه پرکن دوغ لیوانی را بر حسب مکانیسم عملکرد دستگاه نیز می‌توان تقسیم‌بندی کرد، به‌طوری که شاهد سه مدل پرکن دوغ دستی، پرکن دوغ اتوماتیک و پرکن دوغ نیمه اتوماتیک هستیم. این‌که دستگاه موردنظر ما اتوماتیک باشد یا نیمه اتوماتیک، به تعداد نازل آن و همچنین خط تولید و بودجه اولیه بستگی دارد. درصورتی که یک مجموعه نیاز به تولید حجم زیادی از دوغ لیوانی در یک بازه زمانی کوتاه دارد، باید از دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک استفاده کند تا پاسخگوی آن‌ها باشد، چراکه یک نمونه تمام اتوماتیک در هر ساعت حدود 2000 تا 4000 لیوان را پر می‌کند؛ اما دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک در هر ساعت حدود 600 تا 1000 لیوان پر می‌کند.

همان‌طور که مشاهده کردید میزان تولید با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. از جمله ویژگی‌های دستگاه پرکن تمام‌اتوماتیک می‌توان به عدم نیاز به حضور نیروی انسانی، تولید حجم بالا در زمان کوتاه، دقت در عملکرد و … اشاره داشت؛ اما دستگاه‌های پرکن نیمه اتوماتیک نیز در جایگاه خود بسیار مناسب هستند. در این دستگاه‌ها بخشی از پروسه پر کردن توسط خود دستگاه و بخش دیگر با حضور اپراتور انجام می‌شود. نمونه نیمه اتوماتیک در مقابل نمونه اتوماتیک قیمت مناسب‌‌تری دارد اما میزان تولید آن در هر ساعت کم‌‌تر است.

انواع دستگاه پرکن دوغ لیوانی

اهمیت و مزایای استفاده از پرکن دوغ لیوانی

ازآن جایی که دوغ یکی از مایعات خوراکی است و هرگونه آلودگی در خود محصول و یا پروسه پر کردن آن، به‌طور مستقیم وارد بدن شده و بر روی سلامت انسان تأثیر می‌گذارد، در نتیجه استفاده از دستگاه‌های پرکن یک انتخاب مناسب هستند.

نازل این دستگاه‌ها به‌طور مستقیم به مخزن پرکن متصل بوده که درنتیجه آن انتقال آلودگی نداریم. همچنین مسیرهایی که به‌طور مستقیم با ماده غذایی فوق در ارتباط‌اند به شکل خودکار شسته می‌شوند تا از تجمع باکتری و ویروس جلوگیری شود.

از دیگر مزایا استفاده از این دستگاه که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم سرعت بالای تولید است. بدین شکل که با استفاده از دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک می‌توان حدود 1000 دوغ لیوانی تولید کرد که با استفاده از پرکن تمام‌اتوماتیک این تعداد به 4 برابر می‌رسد. همچنین هدر رفت و آلودگی محیطی با استفاده از این دستگاه‌ها دیده نمی‌شود.

اهمیت و مزایای استفاده از پرکن دوغ لیوانی

قیمت دستگاه پرکن دوغ لیوانی

پس از بررسی انواع دستگاه پرکن دوغ لیوانی به بخش قیمت آن می‌رسیم. همان‌طور که گفتیم قیمت دستگاه‌ اتوماتیک در مقایسه با نمونه‌های نیمه اتوماتیک گران‌‌تر، آن هم به دلیل عملکرد حرفه‌ای و ویژه این دستگاه است. همچنین در انواع دستگاه پرکن دوغ لیوانی قیمت نمونه ثقلی در مقایسه با نمونه پمپ و سیلندر پیستونی ارزان‌‌تر است.

 برای اطلاع از قیمت این دستگاه تنها کافی است به صفحه خرید دستگاه پرکن دوغ لیوانی سایت رادان ماشین مراجعه کرده و انواع دستگاه‌های پرکن مخصوص دوغ لیوانی به همراه قیمت ‌آن‌ها را مشاهده کنید.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

خرید دستگاه پرکن دوغ لیوانی مدل جدید از رادان ماشین

مجموعه رادان ماشین بهترین و جدیدترین انواع دستگاه پرکن با عملکردی بسیار بالا و قیمتی مناسب را برای شما عزیزان فراهم کرده تا هر فردی که قصد خرید دستگاه پرکن دوغ لیوانی دارد، بتواند با کیفیت‌ترین نمونه‌های این دستگاه را با قیمتی مناسب خریداری کند.

برای این خرید تنها کافی است وارد سایت رادان ماشین شده و به صفحه خرید پرکن مایعات رقیق مانند دوغ بروید و پس از بررسی انواع دستگاه‌های پرکن و قیمت آن‌ها، نمونه مورد نظر را سفارش دهید. مجموعه رادان ماشین در تلاش است تا بهترین دستگاه‌های مورد استفاده برای پر کردن محصولات را برای خریداران عزیز فراهم آورد.

خرید دستگاه پرکن دوغ لیوانی مدل جدید از رادان ماشین

جمع بندی

پر کردن مایعات رقیق مانند دوغ به کمک دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود، به‌طوری که شاهد انواع دستگاه پرکن دوغ لیوانی با عملکرد، سرعت و قیمت متفاوت هستیم. از جمله انواع دستگاه‌هایی که برای این امر به کار می‌رود می‌توان به نمونه ثقلی، پمپی و سیلندر پیستونی اشاره داشت که هر کدام بسته به نوع مکانیسم می‌توانند به شکل تمام‌اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک باشند.

سرعت پر کردن و تولید نمونه تمام‌اتوماتیک 4 برابر نمونه نیمه اتوماتیک است و برای مجموعه‌های بزرگ با خط تولید وسیع انتخاب مناسب‌تری است.

سوالات متداول

✅دستگاه پرکن دوغ لیوانی از چه نوعی است؟

دوغ در دسته مایعات رقیق قرار می‌گیرد که برای پر کردن آن می‌توان از انواع دستگاه‌های پرکن اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک و از نوع پمپی، سیلندر پیستونی و یا ثقلی استفاده کرد.

✅قیمت پرکن دوغ به چه صورت است؟

قیمت این دستگاه بسته به نوع مکانیسم متفاوت است به‌طوری که نمونه تمام‌اتوماتیک بیشترین قیمت و نمونه دستی کمترین قیمت را دارد. همچنین ابعاد و نوع سیستم پمپ نیز بر روی قیمت آن تأثیر مستقیم دارد.

✅اهمیت استفاده از پرکن برای دوغ لیوانی به چه صورت است؟

با استفاده از دستگاه پرکن برای پر کردن دوغ لیوانی و یا به‌طور کلی دیگر محصولات از انتقال آلودگی، هدر رفت محصول، آلودگی محیط و … جلوگیری شده و در کنار آن سرعت بالای تولید را شاهدیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *