راهنمای کامل دستگاه بسته بندی مایعات

راهنمای انتخاب دستگاه و خط بسته بندی مایعات

امروزه بسیاری از تولید کنندگان در صنایع مختلف برای بسته بندی مایعات و عرضه آن به بازار نیازمند دستگاه بسته بندی مایعات هستند. با رشد صنعت بسته بندی روزانه استفاده از این نوع دستگاه ها بیشتر از پیش احساس می‌شود و در حال افزایش قابل ملاحظه است. این امر موجب به وجود آمدن رقابت در بین تولید کنندگان شده است و اگر در زمینه بسته بندی پیشرفت چشم گیری نداشته باشید بازنده میدان خواهید بود.

ما در این مقاله به معرفی دستگاه بسته بندی مایعات پرداخته تا بتوانید بهترین دستگاه پر کن مایعات را با اطمینان انتخاب کنید. همچنین در راهنمای خرید دستگاه بسته بندی مایعات تمامی نکات لازم که نیاز است قبل از خرید این دستگاه باید در نظر داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس تا انتها مقاله ما را همراهی کنید.

دستگاه بسته بندی مایعات چیست؟

دستگاه بسته بندی مایعات، ماشینی است برای پر کردن حجم معینی از مایعات با ویسکوزیته و چگالی متفاوت که در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی استفاده می‌شود. این دستگاه در صنعت بسته بندی بسیار کاربردی است و برای پر کردن مایعات رقیق در صنایع مختلف دارویی، صنعتی و شیمیایی و … به کار می‌رود. امروزه مایعات با غلظت‌های متفاوت در نمونه‌های مشابه  هم وارد بازار شده است؛ همچون عسل و مایعات غلیظ که از ظروف پلاستیکی یا شیشه ای استفاده می‌شود در حالی که مایعات رقیق مانند شیر و دوغ درون بطری و پاکت بسته بندی می‌شود. دستگاه بسته بندی مایعات موجب انحطاط خطاها انسانی می‌شود که موضوع مهمی در این حوزه به حساب می‌آید.

انواع دستگاه بسته بندی مایعات

باید در انتخاب دستگاه دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید دستگاه بسته بندی مایعات را متناسب با محصول خریداری کنید. حائز اهمیت است که هر دستگاه بسته بندی برای گونه خاصی از مایعات تولید شده است و اگر آن را اشتباه انتخاب کنید، موجب اختلال در دستگاه می‌شود و ضرر مالی جبران ناپذیری را برای شما به وجود می‌آورد. دستگاه بسته بندی مایعات غلیظ مانند عسل با دستگاه بسته بندی آبمیوه کاملا متفاوت است. زیرا ویسکوزیته و چگالی مایعات متفاوت است و تاثیر بسیاری در انتخاب و روش بسته بندی آنها دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، متوجه می‌شویم که هر چه غلظت مواد بیشتر باشد باید از بسته بندی بادوام‌تری استفاده کرد. در رادان ماشین می توانید با انواع دستگاه ها آشنا شوید و در اینجا به صورت مختصر توضیح داده می‌شود.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

✅ دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاهی است که برای پر کردن مایعات روان و با غلظت پایین استفاده می‌شود. از این محصول برای پر کردن انواع مایعات رقیق و شوینده استفاده می‌شود که می‌توان به آب، سرکه، جرم گیرو غیره اشاره کرد.

✅ دستگاه پرکن مایعات غلیظ

یکی  از کاربردی ترین دستگاه های پرکن مایعات است که  مورد استقبال بسیاری از صنایع قرار گرفته است. این دستگاه برای پر کردن مایعات با ویسکوزیته بالا طراحی شده است.

دستگاه لیبل‌چسبان چیست؟

در هنگام خرید اولین نکته که توجه شما را جلب می‌کند لیبل محصول است، پس از مطالعه لیبل اقدام به خرید آن می‌کنید. لیبل دارای اطلاعات مفیدی در زمینه قیمت، برند و سایر مشخصات محصول است و در کل به عنوان شناسنامه آن محصول عمل می‌کند. لیبل به وسیله دستگاه‌های مخصوص بر روی محصولات زده می‌شود که به دستگاه لیبل زن یا لیبل‌چسبان معروف است. این دستگاه از پرینتر برای چاپ کردن مشخصات بر روی لیبل استفاده می‌کند که این کار توسط هد حرارتی موجود در دستگاه انجام می‌شود. بهتر است در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید.

  • لیبل‌چسبان دستی باید به گونه ای باشد که به راحتی در دست جا بگیرد و کار را برای فرد سخت نکند.
  • لیبل‌چسبان در حافطه های متفاوت تولید می‌شود و بر اساس نیازتان آن را خریداری کنید.
  • سرعت و دقت لیبل‌چسبان متفاوت است و بر اساس تیراژ خود اقدام به خرید کنید.

دستگاه بسته بندی مایعات چیست؟

اگر در حوزه کاری خود نیاز به درج اطلاعات بر روی محصول از اهمیت بالایی برخوردار است باید دستگاه لیبل‌چسبان را در برنامه خرید خود قرار دهید اما قبل از خرید بهتر است با انواع آن آشنا شوید:

دستگاه لیبل‌چسبان رومیزی: دستگاه ها رومیزی که از پرینتر کوپک‌تراست و مناسب برای مشاغلی که به چاپ زیاد نیاز ندارند. دستگاه لیبل‌چسبان رومیزی حدودا روزانه 5000 بارکد چاپ می‌کند که برای صنایع خرده فروش مناسب است.

دستگاه لیبل‌چسبان نیمه صنعتی: این دستگاه ابعاد بزرگتری نسبت به لیبل‌چسبان رومیزی دارد و تعداد بیشتری را در طول روز چاپ می‌کند. به طور متوسط بین 20 الی 30 هزار لیبل پرینت می‌گیرد.

دستگاه لیبل چسبان صنعتی: دستگاه بزرگ و قدرتمندی است که می‌تواند بدون وقفه و با سرعت زیاد لیبل چاپ کند که مناسب برای کارخانه و شرت‌های بزرگ است.

دستگاه لیبل چسبان دستی: دستگاه کوچک وکاربردی که مناسب برای سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هاست. کار با این دستگاه راحت بوده و هیچ فشاری به دست وارد نمی‌کند.

دستگاه درب‌بند چیست؟

با پیشرفته شدن ماشین آلات صنعتی، روز به روز کار در این حوزه آسان‌تر و مدرن‌تر می‌شود. با گذشت زمان کارهایی که به واسطه انسان انجام می‌شد به دستگاه ها  محول شده است تا با کیفیت و دقت بالاتری انجام شود. از جمله این دستگاه‌ها می توان به دستگاه درب‌بند اشاره کرد. همانطور که از اسم دستگاه مشخص است برای بستن درب ظروف، بطری و شیشه استفاده می‌شود.

این دستگاه در انواع مختلف دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک تولید می‌شود که بسته به  نیازتان برای مهروموم کرن درب محصول از کدام دستگاه برای خط تولید خود استفاده کنید. با انتخابی درست می‌توانید در کاهش هزینه ها و افزایش کارایی موثر باشید. از مزایا این دستگاه می‌توان به بالا بردن سرعت تولید، دقت و امنیت محصول اشاره کرد و در کل می‌توان گفت درب‌بند برای بستن و پلمپ کردن درب انواع محصولات به کار می‌رود که باعث کاهش هزینه ها و افزایش تولید می‌شود.

دستگاه درب‌بند چیست؟

دستگاه پرکن مایعات چیست؟

دستگاه پرکن مایعات برای پر کردن حجم معینی از مایعات با ویسکوزیته و چگالی متفاوت است که بر اساس ساز و کار هر دستگاه، مایعات به کار رفته در آن تفکیک می‌شود. دستگاه پر کن مایعات کمک شایانی به صنعت کرده است. بسته بندی محصولات به صورت کاملا بهداشتی انجام شده و موجب سرعت بخشیدن به روند کار می‌شود.

در صنعت امروز پر کن مایعات به صورت پیستونی، پمپی، سیفونی و گرانشی تقسیم بندی می‌شوند. که از نوع دستگاه های نیمه اتوماتیک و روتاری هستند. هر کدام از این پرکن ها باعث سرعت بخشیدن به کار می‌شود. مکانیزم دستگاه پرکن مایعات به دو دسته مایعات غلیظ و رقیق تقسیم می‌شود که هر کدام دارای ماشین آلات مخصوص به خود هستند که در ادامه  به معرفی  مهمترین دستگاه‌های بسته بندی مایعات می‌پردازیم.

دستگاه پر کن مایعات ثقلی: برای پر کردن مایعات رقیق و ساده استفاده می‌شود که غلظت ویسکوزیته پایینی دارند. این دستگاه به پمپ برای پر کردن ظروف نیاز نداشته و بر مبنای نیروی جاذبه زمین کار می‌کند.

دستگاه پر کن مایعات سیلندر پیستونی: این دستگاه مخصوص مایعات غلیظ است که به کمک سیلندر عملیات پر کردن انجام می‌شود. به صورتی که حجم معینی را سیلندر به داخل خود مکش می‌کند و در ظرف مورد نظر تزریق می‌کند. می توان گفت پرقدرترین و دقیق‌ترین دستگاه پر کن مایعات غلیظ است که برای پر کردن ظروف کمتر از یک لیتر استفاده می‌شود.

دستگاه پر کن مایعات پمپی: مایعات را با چگالی مختلف بسته بندی می‌کند و به دلیل داشتن پمپ می تواند حتی مایعاتی را که چسبندگی دارند را نیز پوشش دهد. کارکرد این دستگاه به این صورت که اپراتور دکمه استارت را می‌زند و دستگاه به وسیله پمپ ظروف را به صورت اتوماتیک با حجم معینی پر می‌کند.

دستگاه پرکن تیوب چیست؟

این دستگاه برای پر کردن انواع تیوپ در صنایع گوناگون کاربرد دارد و اندازه‌ها و جنس‌های مختلفی را پوشش می‌هد. در حقیقت تیوپ همان وسیله ای است که روزانه از آن استفاده می‌کنید و در صنعت آرایشی و بهداشتی می توان به انواع کرم‌ها و خمیر دندان اشاره کرد که با فشار دادن تیوپ از مایع درون آن استفاده کنید. دستگاه پر کن تیوپ برای اهداف خاصی تولید شده است که هدف آن بازدهی بهتر محصول با سرعت و کیفیت بالاتر است به همین منظور دستگاه های پرکن تیوپ را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

پرکن تیوپ دستی: این دستگاه به کمک اپراتور کار می‌کند و سرعت تولید آن نسبت به دستگاه های دیگر پایین‌تر است. این دستگاه می‌تواند مایعات غلیظ و نیمه جامد مانند خمیر دندان، انواع کرم‌ها، شکلات و چسب را بسته بندی کند. پر کن تیوپ دستی مناسب برای صنایع کوچک و کارگاه ها است. پس قبل از خرید دستگاه راهنمای خرید دستگاه بسته بندی مایعات را مطالعه کنید.

پرکن تیوپ نیمه اتوماتیک: در دستگاه تیوپ پرکن نیمه اتوماتیک نیمی از کارها توسط اپراتور انجام می‌شود. در مقایسه با دستگاه پرکن تیوپ دستی سرعت و دقت بالاتری دارد که می توان برای کارگاه هایی در مقیاس بزرگتر از این دستگاه استفاده کرد.

پرکن تیوپ اتوماتیک: تمام کارها در دستگاه تیوپ پرکن اتوماتیک به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. حتی قرار دادن تیوپ را خود دستگاه  توسط چشمی با توجه به نقطه رنگی انتهای تیوپ انجام می‌دهد و پس از پر شدن تیوپ به صورت اتوماتیک دوخت ته بند صورت می‌گیرد و با خارج دستگاه فرستاده می‌شود.

دستگاه پرکن تیوب چیست؟

کاربردهای دستگاه بسته بندی مایعات

دستگاه بسته بندی مایعات در صنایع گوناگون و برای محصولات مختلفی  کاربرد دارد. این دستگاه ها طبق اصول کیفی واستاندارد لازم تولید می‌شوند. هدف از تولید این دستگاه ها بهینه سازی در تولید و تامین نیاز مصرف کننده است. دستگاه ها بسته بندی با تکنولوژی روز دنیا کار می‌کنند و جایگاه ویژه ای در صنعت به خود اختصاص داده است. با بهره گیری و استفاده از کاربردهای دستگاه بسته بندی مایعات می توانید تولیدات را افزایش دهید و نیاز مصرف کننده را برطرف کنید. صنایعی که از دستگاه بسته بندی مایعات استفاده می‌کنند عبارتند از:

  • صنایع دارویی
  • صنایع صنعتی
  • صنایع دامپزشکی
  • صنایع آزمایشگاهی
  • غذایی و بهداشتی
  • صنایع شیمیایی
  • زیست و فناوری
  • لوازم آرایشی بهداشتی

مشاغلی که به دستگاه بسته بندی نیاز دارند

برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چه مشاغلی به دستگاه بسته بندی نیاز دارند؟ در این راستا دستگاه‌های مختلفی تولید شده است که بسیاری از مشاغل بتوانند محصولات خود را بسته بندی کرده و به کار خود سرعت ببخشند. در ادامه لیستی از مشاغلی که به دستگاه نیاز دارند را برای شما آماده کرده ایم.

  • مشاغل تولید کننده انواع روغن خوراکی و غیر خوراکی
  • مشاغل تولید کننده انواع سس مایونز، کچاپ و ساشه
  • مشاغل تولید کننده رب گوجه و رب انار
  • مشاغل تولید کننده انواع مایعات مانند آب، آبلیمو، آبمیوه، سرکه و غیره
  • مشاغل تولید کننده اکسیدان و کرم‌ها
  • مشاغل تولید کننده عسل، شکلات صبحانه، شیره خرما، ارده شیره
  • مشاغل تولید کننده ترشی لیته، آلوچه بدون هسته

فاکتورهای مهمی که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد

باید در هنگام خرید برخی از فاکتورها را مد نظر قرار دهید و با بررسی کردن دقیق آن‌ها، دستگاه مورد نیاز خود را خریداری کنید. دستگاهی را که تهیه می کنید جنس قطعات آن باید قابل قبول و با کیفیت باشد تا بتواند بسته بندی محصول را به صورت اصولی انجام دهید. از جمله فاکتورهای مهم می‌توان به:

  • جنس استیل مخزن
  • نوع سیستم الکترونیکی
  • پد تخلیه هوای اضافی
  • جنس بدنه ضد زنگ
  • سیستم کنترل
  • صفحه نمایشگر

قیمت و راهنمای خرید دستگاه بسته بندی مایعات

با مطالعه راهنمای خرید دستگاه بسته بندی مایعات توانستید شناخت کافی از انواع دستگاه ها پیدا کنید و خود را برای خریدی مطمئن اماده کنید. اما در نظر داشته باشید برای نتیجه بهتر گرفتن در کسب و کارتان باید از بهترین وقوی‌ترین دستگاه های موجود در بازار استفاده کنید تا در رقابت سنگین با رقبا شکست نخورید. چنانچه برای کسب و کار خود به دنبال شرکتی معتبر برای خرید دستگاه پر کن هستید. یکی از شرکت‌هایی که می‌توان با اطمینان از آن خرید کرد شرکت رادان است که تمامی محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و کیفیت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد. برای اطلاع از قیمت و نحوه ثبت سفارش می توانید به صفحه دستگاه مورد نظر رجوع کنید و محصول را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

نحوه خرید و سفارش دستگاه بسته بندی مایعات

در این مقاله به معرفی دستگاه بسته بندی مایعات پرداختیم. ابتدا مطالب را با دقت بخوانید تا اطلاعات کافی در زمینه دستگاه بسته بندی مایعات بدست آورید تا بتوانید قوی‌ترین و بروزترین دستگاه ها را از شرکت معتبر رادان ماشین تهیه کنید. برای خرید دستگاه بسته بندی می توانید به صورت آنلاین ثبت سفارش کنید واز تیم مشاوران ما نیز کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *