آشنایی با دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک

آشنایی با دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک

اگر نحوه کارکرد خودروها را بشناسید یا خودتان مالک یک خودرو باشید، می‌دانید که روغن موتور یکی از اجزای حیاتی هر خودرو به شمار می‌رود. از آنجا که روند سوخت بنزین و احتراق آن در موتور ماشین (به منظور تأمین انرژی مورد نیاز برای حرکت آن) موجب اصطکاک و کاهش عمر قطعات ماشین می‌شود، به یک ماده دیگر نیاز است که به مقابله با این موضوع بپردازد، مانع از اصطکاک زیاد شود و عمر مفید قطعات ماشین را افزایش دهد.

این ماده که روغن موتور نام دارد، دارای کاربردهای گسترده‌ای در صنعت ماشین‌سازی است؛ اما آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که فرآیند تولید و بسته‌بندی این محصول چگونه است؟ چگونه روغن موتور به داخل ظرف منتقل می‌شود؟ برای این کار باید از دستگاه‌هایی کمک گرفت که پرکن روغن موتور نام دارند. اگر کنجکاوید تا درباره نحوه کار این دستگاه‌ها بیشتر بدانید، با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک چیست و چه کاربردی دارد.

دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک چیست؟

روغن موتور به اشکال مختلف و در اندازه‌های متفاوتی در بازار موجود است. این محصول معمولاً‌ در بطری‌های چهار لیتری، پنج لیتری و بیست لیتری عرضه می‌شود اما بشکه‌های ۲۰۸ لیتری حاوی این محصول نیز موجود هستند که بیشتر در مراکز تعویض روغن و تعمیرگاه‌های بزرگ کاربرد دارند.دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک چیست؟

از آنجا که پر کردن روغن موتور به صورت دستی روندی طاقت‌فرسا و طولانی خواهد بود، دستگاه‌های مخصوصی برای انجام این کار طراحی شده‌اند که کل فرآیند را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها که پرکن روغن اتوماتیک نام دارند، به این شکل کار می‌کنند: روغن موتور که در کارخانه تولیدکننده داخل مخازن بسیار بزرگی قرار دارد، توسط شلنگ‌های متصل به نازل‌های دستگاه پرکن مایعات، به روش پیستونی به داخل بطری‌ها انتقال می‌یابند. میزان روغنی که به داخل بطری‌ها می‌ریزد، توسط یک سیستم پیشرفته (PLC) با دقت بسیار بالا کنترل می‌شود تا هر بطری سطح مشخصی از محصول را در خود جای دهد.

این دستگاه‌ها می‌توانند بسته به نیاز کارخانه تولیدکننده و میزان ظرفیت بسته‌بندی محصولات، سفارشی‌سازی شوند، در نتیجه انواع دستگاه‌های پرکن روغن موتور اتوماتیک با دو الی شش هد در بازار موجود هستند. در قسمت ابتدایی و انتهایی این دستگاه‌ها، نوار نقاله‌ای تعبیه شده است که در ابتدا محصولات را به سمت دستگاه هدایت می‌کند و پس از پر شدن، آن‌ها را به دستگاه‌های لیبل‌چسبان و دستگاه درب‌بند منتقل می‌سازد.

مزایا و ویژگی‌های دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک

اکنون که می‌دانیم دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک چیست و چگونه کار می‌کند، خوب است که با مزایا و ویژگی‌های آن نیز آشنا شویم. مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات دستگاه پرکن روغن اتوماتیک عبارتند از:

  • نازل‌های پرکننده پیستونی که با استفاده از سیستم پیشرفته PLC، عملیات پر کردن را با دقت بسیار بالا انجام می‌دهند.
  • بدنه تمام استیل که باعث می‌شود دستگاه از یک ساختار محکم و بادوام برخوردار باشد.
  • انجام بسته‌بندی در اندازه‌های مختلف (از یک لیتری گرفته تا چهار لیتری، پنج لیتری، بیست لیتری و بشکه‌های ۲۰۸ لیتری)
  • کیفیت بالا و کاربری ساده؛ استفاده از این دستگاه‌ها آسان بوده و دارای یک کلید اضطراری خاموش برای موارد حساس و ضروری هستند.

مزایا و ویژگی‌های دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک

  • برخورداری از شش هد مجزا که سرعت انجام عملیات را به شکل قابل توجهی بالا می‌برند
  • وجود یک نوار نقاله در قسمت ابتدایی و انتهایی دستگاه جهت انتقال محصولات بدون نیاز به دخالت انسان
  • کاهش هزینه‌ها به دلیل عدم نیاز به استخدام نیروی انسانی و انجام تمامی مراحل به صورت اتوماتیک

علاوه‌بر این، دستگاه‌های پرکن روغن موتور مزایای زیادی را برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورند. مهم‌ترین مزایای دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک را در ادامه آورده‌ایم:

برآورده کردن تقاضای فزاینده بازار به روشی آسان‌تر

افزایش تقاضا نشانه آن است که کسب و کار شما کاری را به درستی انجام می‌دهد. با این حال، اگر شرکت شما ظرفیت مقابله با آن را نداشته باشد، افزایش تقاضا می‌تواند مشکلاتی را به همراه بیاورد. اتوماسیون می‌تواند به شما کمک کند تولید را به سرعت افزایش دهید، به خصوص اگر رشد را پیش‌بینی کنید و دستگاه‌های بسته‌بندی بخرید که بتوانید به راحتی آن‌ها را ارتقا دهید.

کاهش هزینه‌های نیروی کار

اگر می‌خواهید بدانید که مهم‌ترین مزیت دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک چیست، باید به کاهش هزینه نیروی کار اشاره کرد. از آنجا که دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک تنها به چند اپراتور نیاز دارند، کسب‌وکار نیازی به نگرانی در مورد شیفت‌ها نخواهد داشت و می‌تواند کارکنان را به مشاغل مولدتری مانند خدمات مشتری، مدیریت و نگهداری هدایت کند.

کاهش ضایعات و پرتی محصول

انسان‌ها در خطوط تولید اشتباهاتی مرتکب می‌شوند که منجر به تولید ضایعات و پرتی محصولات خواهد شد و در طول زمان نیز افزایش می‌یابد و می‌تواند سود را تحت تأثیر قرار دهد. دستگاه‌های پرکن روغن موتور اتوماتیک دقت بالایی داشته و از مواد کمتری استفاده می‌کنند که در نهایت منجر به استفاده صحیح از محصول و کاهش ضایعات می‌شود.

 دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک

رعایت بهداشت و ایمنی، کاهش صدمات

کارهای تکراری می‌توانند از نظر ذهنی خسته‌کننده باشند و منجر به آسیب‌های فشاری مکرر و حوادث شوند، فقط به این دلیل که افراد تمرکز خود را از دست می‌دهند. اتوماسیون، کارگران را از کارهای تکراری دور می‌کند، میزان بلند کردن اجسام سنگین را کاهش می‌دهد و باعث افزایش بهره‌وری و در عین حال کاهش صدمات و حوادث می‌شود.

بهبود فاصله‌گذاری اجتماعی

در نتیجه COVID-19، کسب و کارها در سراسر جهان مجبور شدند خود را با شیوه‌های کاری جدید، به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی، وفق دهند. از آنجایی که دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک به کارمندان کمتری نیاز دارند، حفظ فاصله اجتماعی بسیار آسان‌تر می‌شود و سرعت تولید را افزایش می‌دهد.

اگر برای شماهم این سؤال پیش آمده که دستگاه پرکن مایعات چیست؟ بر روی لینک درج شده کلیک کنید و اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع به دست آورید.

دستگاه های پرکن مایعات

کاربردهای دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک

از نام این دستگاه می‌توان فهمید که مهم‌ترین کاربرد دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک چیست: پر کردن روغن موتور در داخل ظروفی با حجم‌های متفاوت؛ اما کاربرد این دستگاه‌ها به همین‌جا محدود نمی‌شود و می‌توان از آن‌ها برای پر کردن سایر مایعات غلیظ مانند عسل، شیره‌های خوراکی و انواع روغن‌ها با غلظت بالا استفاده کرد.

به صورت کلی، دستگاه‌های پرکن مایعات غلیظ مانند دستگاه پرکن روغن موتور در صنایع غذایی و سایر صنایع برای پر کردن انواع مربا و مارمالاد، خامه، سس، شکلات، ماست، رب و انواع مایع ظرف‌شویی، مایعات شوینده و شربت‌های دارویی کاربرد دارند.

سوالات متداول

بهترین مکانیزم پر شدن مایعات در دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک کدام است؟

بهترین مکانیزم برای پر کردن مایعات در این دستگاه‌ها، مکانیزم سیلندر پیستونی است که دقت را به طور قابل توجهی بالا می‌برد.

مکانیزم پر شدن مایعات در دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک

 

هنگام خرید دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید این دستگاه‌ها باید فاکتورهای متفاوتی از جمله حجم مخزن، حداقل و حداکثر رنج پر کردن ظروف، سرعت دستگاه پرکن و سایر مشخصات را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک چیست و چه کاربردها و مزایایی برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورد. این دستگاه‌ها یکی از اجزای بسیار مهم خط تولید و بسته‌بندی نه تنها برای کارخانه‌های تولیدکننده روغن موتور، بلکه برای تولیدکنندگان انواع مایعات غلیظ به شمار می‌روند و با برخورداری از سیستم پیشرفته PLC و مکانیزم سیلندر پیستونی، فرآیند پر کردن را با بالاترین دقت و کیفیت انجام می‌دهند. برای خرید دستگاه پرکن روغن موتور اتوماتیک می‌توانید  انواع دستگاه پرکن را در فروشگاه اینترنتی رادان ماشین مشاهده کرده و با توجه به فاکتورهایی که در این مقاله عنوان شد، نسبت به خرید دستگاه مورد نظر خود اقدام فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *