دستگاه پر کن مایعات رقیق چیست؟

راهنمای خرید دستگاه پرکن مایعات رقیق ✅ (قیمت + خرید)

دستگاه پر کن مایعات رقیق چیست؟

یکی از دستگاه‌های پر کن مایعات، دستگاه پرکن مایعات رقیق است که برای پر کردن مایعاتی با چگالی و ویسکوزیته پایین استفاده می‌شود. امروزه تمامی مایعاتی که روندگی بالایی دارند مانند آب، گلاب، آبمیوه، شیشه شور و … در دسته بندی مایعات رقیق قرار می‌گیرند. از این دستگاه برای پر کرن مایعات رقیق درون ظروف پلاستیکی، شیشه ای و فلزی استفاده می‌‌شود. هائز اهمیت است این دستگاه در دو مدل دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک و دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک در شرکت رادان ماشین طراحی و تولید می‌شود. در نوع نیمه اتوماتیک، اپراتور بطری را بر روی نوار نقاله می‌گذارد و ادامه پر شدن بطری توسط نازل به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. اما در نوع اتوماتیک نیازی به اپراتور نیست و تمامی کارها توسط دستگاه انجام می‌شود. استفاده از پر کن مایعات رقیق باعث افزایش دقت و سرعت در کارها می‌شود و برای بالا بردن عملکرد کارخانه بسیار مفید و کاربردی است.

نحوه کار دستگاه پر کن مایعات

فرایند کار دستگاه پرکن مایعات بسیار ساده است. به این صورت است که مخزن مایع رقیق در بالای دستگاه قرار می‌گیرد و توسط اتصالات به نازل که در قسمت پایین‌تر قرار گرفته است وصل می‌شود و مایعات به سمت پایین جاری می‌شود تا میزان مشخصی درون ظرف یا بطری تزریق شود. در داخل مخزن این دستگاه سنسورهایی است که مقدار مایع درون مخزن را کنترل می‌کند تا از به وجود آمدن خطا جلوگیری کند. در این دستگاه مجرایی برای جلوگیری از کف کردن مایع در نازل‌ها تولید شده است که مناسب برای مایعاتی است که خاصیت کف کنندگی دارند. مزایای استفاده از دستگاه پر کن مایعات علاوه بر افزایش سرعت بسته بندی، از هدر رفتن و سرریز شدن محصول نیز جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که پرشدن محصول در محیطی کاملا بهداشتی و به دور از آلودگی صورت گیرد و از همه مهمتر به کمک دستگاه تمام ظروف به صورت یکنواخت و یکسان پر می‌شوند.

نحوه کار دستگاه پر کن مایعات

انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه پرکن مایعات رقیق در انواع و مدل هایی مختلفی روانه بازار می‌شود و هر کدام از آن‌ها برای مایع خاصی طراحی شده است. که در ادامه با مکانیزم کارکرد آن‌ها آشنا می‌شوید.

انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق

دستگاه دربند بطری

✅ دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک ثقلی

دستگاه پر کن مایعات اتوماتیک ثقلی یکی از دستگاه‌های ارزان بازار محسوب می‌شود. مکانیزم پر شدن ثقلی عموما برای مایعات رقیق با ویسکوزیته پایین صورت می‌گیرد که این فرایند بر اساس وزن مایع و جاذبه زمین انجام می‌شود. در این دستگاه باید سطح مخزن به صورت ثابت باشد که در هنگام پر کردن ظروف دچار خطا نشود. بهترین گزینه برای مایعات رقیق با عملکرد ساده، دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک ثقلی است. همانند دستگاه پرکن آب معدنی، دستگاه پرکن عرقیجات و از همه پر مصرف‌ترین و کاربردی‌ترین پرکن ثقلی، دستگاه پرکن دوغ است. مشکل اصلی دستگاه پرکن ثقلی این است که نمی تواند ظروف در ابعاد مختلف را به صورت همزمان پر کند. اما در رادان ماشین می‌توانید این مشکل را با طراحی کارشناسان به حداقل برسانید. از ویژگی‌های این محصول سهولت در تمیز کردن و قابل ارتقا بودن دستگاه است. امروزه این دستگاه مورد پسند شرکت‌های در حال توسعه گرفته که می‌توانند از دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک ثقلی برای مایعاتی که ذرات اضافی ندارند و کاملا رقیق هستند استفاده کنند. از جمله مایعاتی که در این دستگاه‌ها پر می‌شوند. میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

شویندها: شیشه شور، جرم گیر و …

حلال‌ها: تینر و استون و…

مواد شیمیایی: ضد یخ، اسیدها و …

مایع خوراکی: دوغ، آب، سرکه، آبمیوه و …

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک ثقلی

✅ دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک پمپی

دستگاه اتوماتیک پمپی که به دستگاه پرکن تایمری نیز معروف است، برای انواع مایعات رقیق و نیمه غلیظ استفاده می‌شود. عملکرد این دستگاه به صورتی است که مایع را به داخل ظروف و بطری به وسیله پمپ تزریق می‌کند که مناسب مایعات غلیظی همانند گریس است که قدرت چسبندگی بالایی دارد. اما تنها عیب این دستگاه  این است که پمپ کردن باعث دقت پایین آن می‌شود. اما سرعت این دستگاه از دستگاه سیلندر پیستونی بیشتر بوده و از عملکرد بهتری برخوردار است. نوع پمپی که در این دستگاه به کار رفته است بستگی به چکالی و ویسکوزیته مایع دارد. نمی توان از پرکن پمپی برای مایعات پالپ دار استفاده کرد، این مایعات مناسب دستگاه سیلندر پیستونی هستند. این دستگاه گزینه مناسبی برای بسته بندی مایعات گران قیمت با یک حجم مشخص است. در این دستگاه می توان یک مخزن  تعبیه کرد تا با سرعت بالاتری ظرف و بطری را پر کند. به چند نمونه از مایعاتی که توسط این دستگاه پر می‌شوند اشاره می‌کنیم.

دستگاه پرکن مایعات اتوماتیک پمپی

دستگاه پرکن پمپی عسل:  عسل مایع غلیظی است که در دستگاه بر اثر گرما به مایع روان و رقیقی تبدیل می‌شود که باعث تسهیل در عمل پر کردن می‌شود. این دستگاه پمپی به صورت اتوماتیک است و نیازی به اپراتور ندارد و تمامی کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

دستگاه پر کن پمپی گریس: این مایع نیز دارای غلطت و چسبندگی بالایی است که به راحتی نمی‌توان درون ظرف تزریق کرد و برای پر کردن ظروف نیاز به پمپ است تا با فشار پمپ به داخل ظرف تزریق شود. دستگاه پر کن گریس نیز از نوع پمپی بوده و برای مایعات رقیق و غلیظ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد دستگاه پر کن  مایعات

دستگاه پر کن مایعات در صنایع و کارخانه های مختلف مواد غذایی و مواد شیمیایی و … کاربرد فراوانی دارد و تنها برای مایعات رقیق کاربرد ندارد بلکه برای مایعات با گرانروی بالا مانند عسل نیز استفاده می‌شود. دستگاه پر کن به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌شود. کارفرما بر اساس نیاز و حجم تولید محصولات خود، دستگاه پرکن را خریداری می‌کند. از دستگاه پرکن مایعات هم می توان برای مصارف کارگاه‌های کوچک که تولید آن‌ها حجم کمی را شامل می‌شود هم می‌توان برای کارخانجات با حجم تولید بالا استفاده کرد، این امر بستگی به میزان تولید خریدار دارد.در ادامه صنایعی که ازدستگاه مایعات رقیق استفاده می‌کنند را برای شما لیست کرده ایم:

  • صنایع مواد غذایی: آب، سرکه، آبمیوه، دوغ و …
  • صنایع شیمیایی: ضد یخ، اسید، آب اکسیژنه و…
  • صنایع آرایشی و بهداشتی: الکل، استون، شیشه شور و…
  • صنایع کشاورزی: انواع سم و کود آبکی.

کاربرد دستگاه پر کن مایعات

مکانیسم کار دستگاه پرکن مایعات

امروزه سرعت و دقت در بسته بندی بسیار اهمیت دارد این کار به واسطه پیشرفت صنعت و ماشین آلات امکان‌ پذیرشده است که کمک به بالا بردن کارایی در بسته بندی محصولات می‌کند. کار دستگاه پرکن مایعات شامل سه مکانیسم: پرکن پمپی، پر کن ثقلی و پر کن پیستونی می‌شود و هر کدام  از این دستگاه‌ها برای مایعی مناسب و برای دیگری اثر بخشی ندارد. اگر مایع را متناسب با مکانیزم دستگاه انتخاب کنیم تاثیر بسیاری در افزایش بهره وری خط تولید می‌گذارد که این امر باعث بالا بردن کیفیت و سرعت کار می‌شود و از به وجود آمدن ضایعات جلوگیری کرده  و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. از این رو باید در انتخاب دستگاه دقت کنید. برای مایعات رقیق بهتر است از دستگاه پرکن مایعات ثقلی استفاده شود تا به سوددهی کارخانه منتهی شود.

فروش دستگاه پرکن مایعات رقیق  در رادان ماشین

به دلیل تنوع و مشخصات فنی که مد نظر مشتری است، کارایی و قیمت دستگاه پرکن مایعات رقیق متفاوت است. برای خرید عمده و جزئی دستگاه می توان به رادان ماشین مراجعه کنید و با مشاوره با کارشناسان فنی، تصمیم می‌گیرید که دستگاه مورد نظر شما چه مشخصاتی داشته باشد و براساس چه مبنایی تولید شود.  فروش دستگاه پرکن مایعات رقیق  در رادان ماشین به صورت کاملا تخصصی و بر پایه  درخواست کارفرما انجام می‌گیرد. شما با مراجعه به سایت رادان ماشین می توانید از کارشناسان خبره در زمینه خرید و استعلام از قیمت دستگاه پرکن مایعات رقیق راهنمایی و مشاوره رایگان بگیرید.

فروش دستگاه پرکن مایعات رقیق در رادان ماشین

‌سازنده و تولید کننده دستگاه پرکن مایعات رقیق

استفاده از دستگاه پر کن مایعات رقیق باعث افزایش تولید و بهره وری می‌شود که امروزه کاربرد این دستگاه در کارخانجات به نیاز تبدیل شده است زیرا موجب برخورداری بسته بندی از کیفیت و دقت بالا می‌شود. انواع دستگاه های پر کن مایعات رقیق در شرکت رادان ماشین بنا به درخواست مشتری ساخته می‌‌شود و می تواند تک نازله یا دو، چهار یا ده نازله باشد. ساخت این دستگاه با توجه به مدل محصول، ظرف مورد استفاده و میزان تزریق به صورت متفاوت طراحی می‌شود. شرکت رادان ماشین تولید کننده دستگاه پرکن مایعات رقیق با توجه به  نیاز مشتری و بررسی توسط کارشناسان ، دستگاه را مطابق با خواسته کارفرما طراحی و تولید می‌کند.

قیمت دستگاه پر کن مایعات رقیق از رادان ماشین

هائز اهمیت است که قیمت دستگاه پرکن مایعات رقیق به کیفیت و تعداد نازل‌های آن بستگی دارد و هر چه آپشن‌های دستگاه بیشتر باشد به نسبت قیمت دستگاه پرکن مایعات رقیق هم بیشتر می‌شود. اما نمی‌توان قیمت ثابتی برای دستگاه در نظر گرفت. اما با توجه به نیازی که به دستگاه دارید، پرداخت هزینه علاوه بر اینکه برای شما مقرون به صرفه است باعث رشد در روند کاری شما می‌شود و سرعت بسته بندی محصولات را افزایش می‌دهد. اگر تصمیم به خرید دستگاه پرکن مایعات دارید، پیشنهاد ما به شما شرکت رادان ماشین است. در این مجموعه معتبر طراحی و ساخت ماشین آلات مختلف صورت می‌گیرد و یکی از آن دستگاه ها که بسیار مورد استقبال قرار گرفته دستگاه پرکن مایعات رقیق است که با خرید آن از رادان ماشین می توانید در حوزه کاری خود موفق شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *