دستگاه پرکن شربت مایع دارویی

دستگاه پرکن شربت مایع دارویی: راهنمای کامل

از جمله مهم‌ترین اصولی که باید در بسته‌بندی محصولات دارویی نظیر شربت مورد توجه قرار بگیرد، رعایت بهداشت کامل، عدم تماس دست با مایعات در زمان بسته‌بندی و دوری از آلودگی است. از این‌رو تا حد امکان باید از فرآیندهای دستی در زمان بسته‌بندی این مایعات جلوگیری شود و به همین دلیل، این نوع محصولات را با دستگاه‌های مخصوصی پر می‌کنند که دستگاه پرکن شربت مایع دارویی نام دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که دستگاه پرکن شربت مایع دارویی چیست و چه مزایایی را برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت.

مزایای دستگاه پرکن شربت مایع دارویی

دستگاه پرکن شربت مایع دارویی چیست؟

همانطور که می‌دانید، دستگاه‌های پرکن مایعات، ماشین‌آلاتی هستند که در خط تولید جهت بسته‌بندی انواع مایعات به کار می‌روند. این دستگاه‌ها قابلیت پر کردن مایعات در داخل ظروف بدون تماس دست را دارند و به افزایش بهره‌وری و کارایی خط تولید کمک زیادی می‌کنند. دستگاه پرکن مایع دارویی نیز یکی از انواع دستگاه‌های پرکن مایعات است که در خط تولید داروهای مایع کاربرد دارد.

این دستگاه‌ها را می‌توان مطابق با اندازه بطری سفارش داد و برای آن‌ها تجهیزات دیگری مانند درب‌بند و نوار نقاله (جهت جابجا کردن ظروف) در نظر گرفت. مهم‌ترین نکته در رابطه با این دستگاه‌ها، برخورداری از استانداردهای لازم و سیستم بهداشتی است، زیرا داروها باید فاقد هرگونه آلودگی باشند.

دستگاه پرکن شربت مایع دارویی چیست؟

مزایای دستگاه پرکن شربت مایع دارویی

دستگاه‌های پرکن شربت مایع دارویی، مزایای زیادی را برای کسب و کارها به دنبال خواهند داشت که پیش‌تر به یکی از آن‌ها اشاره کردیم: انجام فرآیند بسته‌بندی داروها بدون دخالت دست و در بهداشتی‌ترین حالت ممکن. در ادامه به سایر مزایای این دستگاه می پردازیم:

بسته‌بندی محصولات به شکلی سازگار و قابل اطمینان

استفاده از دستگاه پرکن، عدم قطعیت را از فرآیند بسته‌بندی حذف می‌کند. سازگاری و قابلیت اطمینانی که با پر کردن بطری‌ها یا ظروف به صورت دستی قابل دستیابی نیست، با دستگاه پرکن شربت مایع دارویی به راحتی قابل دستیابی خواهد بود.

سرعت بالا

بارزترین مزیت استفاده از ماشین‌آلات بسته‌بندی اتوماتیک، توانایی آن‌ها در افزایش سرعت است. استفاده از نوار نقاله‌های برقی و هِدهای پرکننده چندگانه باعث می‌شود که تولید نه‌تنها سریع‌تر، بلکه دائماً اجرا شود.

تطبیق‌پذیری

بسیاری از شرکت‌ها از چندین نوع بطری برای یک محصول استفاده می‌کنند. تعدادی از شرکت‌ها نیز نیاز به بسته‌بندی چند نوع محصول دارند. در بیشتر موارد، یک دستگاه پرکن را می‌توان برای رسیدگی به تمام بطری‌ها و محصولات یک شرکت سفارشی‌سازی کرد.

سهولت استفاده

دستگاه‌های پرکن مایعات اتوماتیک مجهز به یک PLC و رابط اپراتور هستند که صفحه‌نمایش لمسی آنها به اپراتور اجازه می‌دهد زمان‌ها و مقادیر مختلف لازم برای تکمیل هر چرخه را وارد کنند.

پتانسیل رشد

دستگاه‌های بسته‌بندی اتوماتیک با در نظر گرفتن آینده تولید می‌شوند و باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که مشتری بتواند به آن‌ها تجهیزات دلخواه خود را اضافه کرده و در صورت نیاز، دستگاه را ارتقا دهد.

انواع دستگاه پرکن شربت مایع دارویی

اکنون که می‌دانیم مزایای دستگاه پرکن مایع دارویی چیست، زمان آن رسیده است که با انواع این دستگاه‌ها آشنا شویم. دستگاه‌های پرکن شربت مایع دارویی انواع مختلفی دارند که بر اساس مشخصات محصول می‌توان دستگاه متناسب با آن را انتخاب کرد:‌

  • دستگاه پرکن شربت مایع ثقلی

این نوع دستگاه بیشتر برای مایعات رقیق مناسب بوده که ویسکوزیته آن‌ها در دمای محیط یا با تغییر بچ محصول، تغییری نمی‌کند. روش کار آن بدین شکل است که پمپ دستگاه، محصول را به داخل مخزن که در بالای دستگاه قرار دارد منتقل می‌کند و نازل‌ها طی زمان تنظیم‌شده، مقدار مشخصی از محصول را به صورت ثقلی به داخل بطری می‌ریزند. دستگاه پرکن شربت مایع ثقلی در شرکت‌های تولید آب معدنی، شیر، آبمیوه، نوشابه، سفیدکننده، شیشه‌پاک‌کن، الکل و مایعات اسیدی رقیق کاربرد دارد.

دستگاه پرکن ثقلی برای شربت، آبمیوه و موارد مشابه کاربرد دارد.

  • دستگاه پرکن شربت مایع اورفلو

این نوع دستگاه، گزینه‌ای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه برای پر کردن انواع مایعات رقیق، نیمه غلیظ و مواد دارای قطعات جامد است. دستگاه پرکن اورفلو دارای نازل‌هایی است که مسیر ورود محصول و خروج هوا را تشکیل می‌دهند. لایه داخلی، محصول را به داخل بطری می‌ریزد و لایه بیرونی به خارج کردن هوا و مایع اضافه ریخته‌شده داخل بطری می‌پردازد. بدین‌صورت، بطری‌ها فارغ از حجم موجود در آن‌ها، به یک اندازه پر می‌شوند.

دستگاه پرکن مایع اورفلو برای پر کردن محصولاتی مانند شربت‌های دارویی، آب، شامپو، شیشه‌شوی، سفیدکننده، ضدعفونی‌کننده و مایعات اسیدی کاربرد دارد و راه‌حل مناسبی برای مایعات رقیق کف‌کننده به شمار می‌رود.

  • دستگاه پرکن شربت مایع پیستونی

اما مکانیزم پیستونی در دستگاه پرکن شربت مایع دارویی چیست؟ این دستگاه‌ها برای انواع مایعات رقیق و غلیظ کاربرد داشته و بخصوص برای مایعات غلیظ با ویسکوزیته بالا و ذرات جامد به کار می‌روند. روش کار این دستگاه بدین شکل است که پیستون داخل سیلندر به عقب کشیده شده و سیلندر را از محصول پر می‌کند. سپس با حرکت رو به جلوی پیستون، محصول به داخل ظرف هدایت می‌شود.

دستگاه پرکن شربت مایع پیستونی علاوه‌بر مایعات رقیق، بیشتر برای پر کردن مواد غلیظ و نیمه‌جامد مانند انواع کرم، شامپو، خمیردندان، عسل، سس، انواع شربت و روغن کاربرد دارد.

دستگاه پرکن شربت پیستونی

  • دستگاه پرکن شربت مایع پمپ پریستالتیک

این دستگاه در پر کردن ویال‌های با حجم کم با سرعت و دقت بالا کاربرد داشته و به طور وسیع در صنایع دارویی و آرایشی بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با روشن شدن دستگاه، موتور پمپ شروع به چرخش کرده و چرخش متناوب پمپ و تماس آن با لایه بیرونی شلنگ سیلیکونی، باعث می‌شود محصول از طریق لایه داخلی شلنگ (به میزان تنظیم‌شده) به داخل بطری انتقال یابد.

دستگاه پرکن شربت مایع پمپ پریستالتیک به دلیل دقت وزنی بالا و پرتی بسیار پایین، برای پر کردن مایعات گران‌ قیمت و محصولات با دوزینگ پایین (مثلا ۱ میلی‌لیتر) کاربرد دارند.

کاربردهای دستگاه پرکن شربت مایع دارویی

همانطور که از نام این دستگاه می‌توان فهمید، بیشترین کاربرد آن در پر کردن شربت‌های مایع دارویی است؛ اما دیگر کاربرد دستگاه پرکن شربت مایع دارویی چیست؟ در ادامه با سایر کاربردهای آن در صنایع مختلف آشنا خواهیم شد:

  • صنعت کشاورزی: پر کردن محصولات شیمیایی مانند آفت‌کش، علف‌کش، کودهای مایع و غیره
  • صنعت داروسازی: پر کردن شربت سرفه، صابون ضد باکتری، ژل دندانی، داروهای کرمی رقیق، مکمل‌های گیاهی و غیره
  • صنعت آرایشی بهداشتی: پر کردن کرم، لوسیون پاکسازی صورت، ژل، شامپو، نرم‌کننده و غیره
  • صنایع شوینده: پر کردن مایع ظرفشویی، مایع لباسشویی، شیشه‌شوی، نرم‌کننده لباس و غیره
  • صنایع شیمیایی خودرو: پر کردن روان‌کننده، روغن ترمز، روغن موتور و غیره
  • صنایع غذایی: پر کردن انواع روغن، سس و نوشیدنی

 

 

سوالات متداول

دستگاه پرکن شربت مایع دارویی اتوماتیک قابلیت پر کردن چند بطری را دارد؟

این دستگاه قابلیت پر کردن ۲۰-۱۲۰ بطری در دقیقه یا ۱۲۰۰-۷۲۰۰ بطری در ساعت را دارد.

دستگاه پرکن مایع دارویی قابلیت پر کردن 20-120 بطری در دقیقه را دارد.

از دستگاه پرکن شربت مایع دارویی برای چه نوع ظروفی می‌توان استفاده کرد؟

این دستگاه برای انواع ظروف شیشه‌ای، قوطی، پلاستیکی، شفاف یا مات کاربرد دارد.

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که دستگاه پرکن شربت مایع دارویی چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد. این دستگاه‌ها قادر به پر کردن انواع مایعات با ویسکوزیته کم، متوسط و مایعات بسیار چسبناک هستند و به عنوان یک راه‌حل کامل برای بسته‌بندی مایعات با سرعت بیشتر، دقت بالاتر و به شکلی قابل اطمینان به شمار می‌روند. کسب و کارهای فعال در صنعت داروسازی و سایر صنایع می‌توانند با استفاده از این دستگاه، بازده و کارایی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. جهت مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه پرکن مایعات بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

8 پاسخ
  1. هادی محمدی
    هادی محمدی گفته:

    سلام
    دستگاه پرکن دارو شیشه های ۱۵ الی ۳۰ میل هستش آیا بیشتر هم میشه یا طبق دارو سازی باید پر کرد

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      با سلام
      شرکت رادان ماشین دو مدل دستگاه دارد
      یک مدل دستگاه مختص ویال با قابلیت پر کردن از 10 تا 50 میل
      یک مدل جهت شربت خوراکی از 50 الی 300 میل

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      با سلام و وقت بخیر
      دستگاهی که تقدیم میشه قابلیت پرکنی و دربندی و لیبلینگ شربت های های دارویی رنج 50 الی 250 میل را دارای می باشد.

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      با سلام
      مخزن روی دستگاه 100 الی 150 لیتر می باشد
      قابلیت شارژ اتوماتیک از مخزن ذخیره بوسیله پمپ را دارا می باشد.

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      با سلام
      شرکت رادان ماشین خط کامل بسته بندی روغن زیتون را جهت بسته بندی های مختلف دارا می باشد.
      همچنین این مجموعه قابلیت ساخت دستگاه متناسب با انواع سس در بسته بندی های مختلف مانند جار، بطری و ساشه را دارد.
      علاوه بر این در زمینه سس ها ما توانایی اراِِیه خط کامل تولید و بسته بندی را دارا می باشیم

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *