دستگاه پرکن پمپی

دستگاه پرکن پمپی چیست؟ ✅

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که دستگاه پرکن پمپی چیست و چه کارایی دارد؟ مایعاتی که گرانروی پایینی دارند را می توان به کمک دستگاه ثقلی پر کرد اما با مایعات غلیظ چه باید کرد؟ یکی از مکانیزم‌های پرکن مایعات به وسیله دستگاه پمپی است که برای پر کردن مایعات غلیظ مانند گریس، روغن، مایع ظرفشویی و … استفاده می‌شود.

در این گونه مایعات باید از دستگاه‌هایی استفاده کرد که از قدرت و فشار بالایی برخوردار باشند که دستگاه پرکن مایعات غلیظ پمپی برای تزریق مایعات غلیظ بسیار مناسب است. در این مقاله به تمامی سوالات در زمینه دستگاه پرکن پمپی پاسخ می‌دهیم و از شما می‌خواهیم تا انتها مطلب همراه ما باشید.

دستگاه پرکن پمپی چیست؟

مایعات با ویسکوزیته بالا و غلیظ را نمی‌توان به روش ثقلی که توسط نیروی جاذبه کار می‌کند برای پر کردن ظروف استفاده کرد. پس باید به سراغ دستگاه پر کنی بروید که توانایی لازم برای پر کردن مایعات با ویسکوزیته بالا را داشته باشد و بهترین گزینه دستگاه پرکن پمپی است که مواد را به وسیله پمپ درون ظرف تزریق می‌کند. این دستگاه نیروی بیشتری نسبت به وزن مایع وارد می‌کند تا بتواند ظرف را پر کند.

دستگاه پرکن پمپی که به دستگاه پرکن تایمری نیز معروف است می‌تواند در ظرفیت و اندازه های مختلف تولید کند که برای مایعات چسبناک، حباب‌دار و غلیظ بسیار مناسب است. یکی دیگر از مزایای این پرکن این است که راحت می‌توان آن را با حجم مشخص تنظیم کرد. با اینکه این دستگاه برای مایعات غلیظ و ذرات دار مناسب است. اما می‌توان مایعات با ویسکوزیته مختلف را با دستگاه پر کن پمپی درون ظروف مختلف پمپاژ کرد. در نتیجه برای پر کردن چند محصول به صورت همزمان نیز بسیارایدال است و می‌توان به عنوان بهترین دستگاه پرکن پمپی از آن نام برد.. از عیوب این دستگاه می‌توان به دقت پایین و درصد خطا بالای آن اشاره کرد.

دستگاه پرکن مایعات پمپی چگونه کار می کند؟

در این دستگاه ظرف بر روی نوار نقاله قرار می‌گیرند و مواد توسط نازل به داخل ظروف پمپاژ می‌شوند. برخی از مواقع مواد توسط دستگاه گرم می‌شود تا روان‌تر شوند و پرکن پمپی راحت‌تر کار تزریق را انجام دهد. دستگاه پر کن پمپی به وسیله سیلندر پیستون‌ها، ظرفیت مواد داخل پیستون را با حجم ظرف هماهنگ می‌کنند تا حجم مشخصی وارد ظروف شود. بر روی این دستگاه‌ها می‌توان به خواسته مشتری دربند نصب کرد.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

انواع پمپ در دستگاه پرکن پمپی:

در دستگاه پرکن پمپی دو نوع پمپ وجود دارد که هر کدام برای مایعات با ویسکوزیته مشخصی طراحی شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

✅ پرکن دنده‌ای

این دستگاه برای بسته بندی مایعات با ویسکوزیته و چگالی بالا کاربرد دارد که در دو نوع استیل و پوسته برنجی تولید می‌شود. پمپ تمام استیل به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارد در صنایع غذایی استفاده می‌شود. از پرکن دنده ای برای پر کردن انواع مایعات همانند ضد یخ، ژل‌های آتش زا و… نیز استفاده شده است.

✅ پرکن پروانه‌ای

این دستگاه برای پر کردن مایعات با غلظت کم و پایین همانند آب رادیاتور کاربردارد. همچنین پرکن پروانه‌ای در مقابل پرکن دنده ای از دقت و سرعت بالاتری برخوردار است. پس با در نظر گرفتن نوع مایعات، پمپ را باید انتخاب کنید.

دستگاه پرکن پمپی چیست؟

انواع دستگاه پرکن پمپی:

دستگاه پر کن پمپی در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک وجود دارد که در نوع دستی آن کارها توسط اپراتور انجام می‌شود و نسبت به دو دستگاه دیگر از کارکرد و تولید پایین‌تری برخوردار است. در پرکن پمپی بهتر است از نوع نیمه اتوماتیک و اتوماتیک برای پر کردن مایعات استفاده کنید که در زیر آن‌ها بررسی کرده ایم.

✅ دستگاه پرکن پمپی اتوماتیک

تمام کارها در این دستگاه به صورت اتوماتیک و بر روی نوار نقاله انجام می‌شود که مناسب برای پر کردن مایعات چسبنده با چگالی بالا است. دستگاه پرکن اتوماتیک که  یکی از بهترین دستگاه پرکن پمپی است، دارای یک پمپ و چند نازل است که نازل‌ها از سیستم پمپاژ برای تزریق استفاده می‌کنند. این پر کن در دو مدل شش نازله و هشت نازله تولید می‌شود که ظرفیت پر کردن شش نازله اتوماتیک حدود 35 ظرف یک لیتری در دقیقه است و حجم پرکن هشت نازله اتوماتیک حدود 40 ظرف در دقیقه می‌باشد.

✅ دستگاه پرکن پمپی نیمه اتوماتیک

در این پر کن بسته بندی مایعات نوار نقاله و دربندی وجود ندارد و کارها به صورت دستی انجام می‌‌شود. عملیات استارت به وسیله پدال که در زیر نازل قرار دارد انجام شد و ظرف به کمک اپراتور در زیر نازل قرار می‌گیرد و پر می‌شود. این دستگاه در دو نوع تک نازله و دو نازله تولید می‌شود. ظرفیت پر کن نیمه اتوماتیک تک نازله حداکثر 6 ظرف یک لیتری در دقیقه است و در دو نازله تقریبا 12 ظرف یک لیتری در دقیقه می‌باشد.

✅ دستگاه پر کن پمپی عسل

در صنایع غذایی عسل یکی از مایعات غلیظی که به وسیله دستگاه پمپی، پر می‌شود. این ماده چسبندگی بالایی دارد که با سیستم گرم کن که در دستگاه تعبیه شده است، موجب روان شدن عسل می‌شود و به مواد آن هیچ گونه آسیبی وارد نمی‌کند بلکه باعث شده به راحتی درون ظرف پمپاژ شود. این دستگاه در نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در رادان ماشین طراحی و تولید می‌شود.

✅ دستگاه پرکن پمپی مایع ظرفشویی

مایعات غلیظی مانند ریکا، شامپو، مایع دستشویی و ظرفشویی و. … جز مایعات غلیظ و حباب‌دارمحسوب می‎شود که برای پر کردن آن‌ها باید از دستگاه پرکن پمپی استفاده کرد. دستگاه پرکن مایع ظرفشویی در نمونه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در رادان ماشین قابل ارائه است.

دستگاه های بسته بندی

قیمت و خرید بهترین دستگاه پرکن پمپی

شرکت رادان ماشین تولید کننده انواع ماشین آلات صنعتی است که تولید دستگاه پرکن مایعات یکی از تولیدات مهم این شرکت می‌باشد. این شرکت متناسب با نیاز مشتریان دستگاه مورد نظر را طراحی و تولید می‌کند که می‌توانید بهترین دستگاه پرکن پمپی را با ظرفیت و تعداد نازل‌های مختلف سفارش دهید تا دستگاهی با ضمانت خرید و کیفیت بالا را دریافت کنید. برای خرید بهترین دستگاه پرکن پمپی و اطلاع از قیمت آن می‌توانید با پشتیبانی رادان ماشین در ارتباط باشید و از کارشناسان خبره ما در این زمینه راهنمایی و مشاوره رایگان بگیرید.

سوالات متداول:

✅در چه مواردی نباید از دستگاه پرکن پمپی استفاده نمود؟

در موارد خاصی مانند زمانی که مایع قابل اشتعال است یا برای بسته بندی به دقت بسیار بالای نیاز دارد. بهتر است از دستگاه پرکن پمپی استفاده نکنیم.

✅دستگاه پرکن پمپی چه مزیت‌هایی دارد؟

با این دستگاه می‌توان دو نوع محصول را با یک دستگاه پر کنید. همچنین می‌توانید بسته بندی را در ظروف با حجم‌های مختلف انجام دهید.

✅چند مدل پمپ در دستگاه پرکن پمپی وجود دارد؟

این دستگاه دارای دو نوع پمپ دنده ای و پروانه ای است که هر کدام برای مواد با ویسکوزیته متفاوت طراحی شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *