راهنمای خرید پرکن تیوپ

راهنمای خرید پرکن تیوپ ✅ (معرفی انواع آن)

امروزه دستگاه‌های پر کن بدون اتلاف وقت و هزینه، کار بسته بندی محصول را انجام می‌دهند. پر کردن دقیق تیوپ‌ها همیشه کار سختی بوده است، اما کسب و کارهای که با بسته بندی سر و کار دارند طی دهه‌های اخیر از دستگاه پرکن تیوپ برای حل مشکلات خود استفاده می‌کنند. دستگاه‌های پرکن تیوپ برای اهداف مختلفی استفاده می‌شوند تا تولید موفقیت‌آمیز با کسب درآمد بالا را تجربه کنند.

این دستگاه‌ها در انواع مختلفی در بازار موجود است که هر کدام را متناسب با نیاز شما تولید شده است. می‌توان صرفه‌جویی در زمان و افزایش دقت را از بهترین ویژگی‌های این دستگاه دانست. ماشین سازی رادان یکی از معتبرترین عرضه کننده های انواع ماشین آلات صنعتی است که در زمینه بسته بندی محصولات فعالیت می‌کند. در این راهنمای خرید دستگاه پرکن تیوپ، در مورد تمام نکاتی که باید قبل از خرید این دستگاه کاربردی بدانید صحبت خواهیم کرد؛ پس این مقاله را از دست ندهید!

راهنمای خرید دستگاه پرکن تیوپ

دستگاه پرکن تیوپ نوعی دستگاه خاص است که  محصولات مختلف را به صورت تیوپ در سایزهای مختلف بسته بندی می‌کند ودر صنایع مختلفی مانند داروسازی، آرایشی بهداشتی و همچنین مواد غذایی برای پر کردن انواع سیالات داخل تیوپ‌ها استفاده می‌شود. دستگاه پرکن تیوب، بسته‌بندی کارآمد و سریع برخی از مواد مانند کرم‌ها، پمادها، محصولات آرایشی و بهداشتی و غیره را ممکن کرده است. برای خرید بهترین دستگاه تیوپ پر کن به مواردی که در مطالب فوق آماده است توجه داشته باشید تا بتوانید با اطلاعات کافی خرید خود را ثبت کنید. با در نظر گرفتن تمامی نکات خرید دستگاه پرکن تیوپ می‌توانید یک دستگاه دقیق و قابل اعتماد را خریداری کنید.

خرید دستگاه پرکن تیوپ

مناسب‌ترین دستگاه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید

هنگام خرید دستگاه پرکن تیوپ، باید نوع خاصی که برای نیازهای شما مناسب است را بشناسید زیرا این دستگاه‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و بسته به عوامل مختلف، ممکن است دستگاه مورد نیاز هر کسب و کاری با کسب و کار دیگر فرق کند.

تمام دستگاه‌های پرکن تیوپ موجود در بازار برای دستیابی به یک هدف خاص طراحی شده‌ است. اما کارایی و عملکرد انواع مختلف این دستگاه باهم تفاوت دارد. بر همین اساس، می‌توان دستگاه پرکن تیوپ را به سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

✅ پرکن تیوپ دستی

همانطور که از نام این دستگاه پیداست کار به صورتی دستی انجام می‌شود و نیاز دائمی به اپراتور دارد و سرعت تولید آن نسبتاً پایین است. دستگاه پرکن تیوپ دستی مناسب‌ترین گزینه برای کسب و کارها و تولیدی‌های کوچک است. اگر چه این دستگاه تولید بسیار کمی دارد ولی باید در نظر داشت که هزینه خرید این دستگاه بسیار مقرون به صرفه است.

✅ پرکن تیوپ نیمه اتوماتیک

دستگاه پرکن تیوپ نیمه اتوماتیک بخشی از کارها را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد، اما مراحل تیوپ‌گذاری و تنظیم چاپ باید توسط اپراتور به صورت دستی انجام شوند. در مقایسه با دستگاه دستی سرعت بالاتری دارد و برای واحدها و کارخانه‌های تولیدی در حال رشد با مقیاس متوسط که نیاز به تولید بیشتری دارند مناسب است.

✅ پرکن تیوپ اتوماتیک

این بهترین نوع دستگاه پرکن تیوپ به شمار می‌آید. زیرا سرعت بسیار بالایی داشته و بدون نیاز به دخالت اپراتور، تمام کارها را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. پر کن اتوماتیک تیوپ برای کارخانه‌های با مقیاس بزرگ و شرکت‌هایی که احتیاج به تولید انبوه دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. هائز اهمیت است که قیمت این دستگاه از ارزان‌ترین تا گران‌ترین آن در بازار موجود است اما نسبت به سایر دستگاه‌ها گران‌تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع دستگاه‌های پرکن تیوپ می‌توانید مقاله «دستگاه پرکن تیوپ چیست» از شرکت رادان ماشین را مطالعه کنید.

پرکن اتوماتیک

سرعت و میزان تولید را در نظر داشته باشید

یکی دیگر از نکات مهمی که باید در این راهنمای خرید دستگاه پرکن تیوپ به آن اشاره کنیم، سرعت و میزان تولید دستگاه است. دستگاه‌های پرکن تیوپ دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک بسته به تعداد نازل‌هایی که در آن‌ها تعبیه می‌شود، هر کدام با استاندارهای لازم و سرعت‌های متفاوتی کار می‌کنند و توانایی بسته‌بندی تعداد خاصی از تیوپ‌ها را در یک ساعت دارند. هر چه تعداد نازل‌ها در دستگاه های تیوپ پر کن بیشتر باشد در سرعت و میزان تولید تاثیر مستقیمی می‌گذارد. در زیر انواع دستگاه‌های تیوپ پر کن رادان را مورد بررسی قرارمی‌دهیم.

  • دستگاه‌های پرکن تیوپ دستی تولید شده توسط شرکت رادان، قادر به پر کردن ۶ تا ۱۰ عدد تیوپ در دقیقه (۴۰۰-۶۰۰ تیوپ در ساعت) هستند. زیرا اپراتور باید اکثر کارها را به صورت دستی انجام دهد به همین خاطر تعداد بسته بندی این دستگاه کمتر از سایر دستگاهاست.
  • دستگاه‌های نیمه اتوماتیک رادان توانایی پر کردن ۲۰ تیوپ در دقیقه (۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ تیوپ در ساعت) را دارد. بیشتر از دوبرابر دستگاه پر کن دستی تیوپ پر می کند که می‌اوانید برای مصارفی با این حجم از این دستگاه استفاده کنید.
  • دستگاه‌های اتوماتیک ۳۰ تا ۴۰ تیوپ در دقیقه را پر می‌کند که (۱۸۰۰ تا ۲۴۰۰ تیوپ در ساعت) می‌شود. این دستگاه برای کارخانه‌ها بسیار مناسب است که در ایراژ بالا کار می‌کنند.

بنابراین، با توجه به اندازه کسب و کار خود، حجم تولید روزانه  خود را با در نظر گرفتن نکات خرید دستگاه پرکن تیوپ می‌توانید یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

اندازه تیوپ‌هایی که قرار است با دستگاه پر کنیم

همانطور که می‌دانید، تیوپ‌ها در صنایع مختلف با اندازه‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حجم این تیوپ‌ها با هم فرق می‌کند و از ۳ تا ۵۰۰ میلی‌لیتر متغیر است که دستگاه‌های پر کن می توانند تا اندازه معینی را پر کنند. هنگام انتخاب دستگاه پرکن تیوپ، اندازه تیوپ‌هایی که برای بسته‌ بندی محصولات خود استفاده می‌کنید را در نظر گرفته و به کمک راهنمای خرید دستگاه پرکن تیوپ نسبت به خرید آن اقدام فرمایید.

امکانات دستگاه و سادگی نگهداری یا تعمیر را در نظر داشته باشید

پیش‌تر در این راهنمای خرید دستگاه پرکن تیوپ به بررسی انواع دستگاه‌های پرکن تیوپ پرداختیم و گفتیم که این دستگاه‌ها امکانات متفاوتی دارند و از این رو، باید متناسب با نیاز کسب و کار انتخاب شوند. هنگام خرید دستگاه علاوه بر راهنمای خرید دستگاه پرکن تیوپ به امکانات آن نیز باید توجه کنید. برای مثال دستگاه‌های پرکن تیوپ اتوماتیک تولید شده توسط شرکت رادان دارای سیستم چرخاندن تیوپ جهت تنظیم چاپ، تلرانس خطای صفر در قسمت دوزینگ، سیستم کلاج، سیستم خطایابی خودکار و … هستند که آن‌ها را به گزینه بسیار مناسبی برای انواع کسب و کارها تبدیل می‌کند. این دستگاه ها به گونه ی تعبیه شده است که به سادگی می‌توان آن‌ها را نگهداری کرد و چنانچه دچار مشکل شود کارشناسان در این حوزه می‌توانند آن را تعمیر کرده و مشکل را برطرف کنند.

علاوه بر این، افرادی که به دنبال خرید دستگاه پرکن تیوپ دست دوم هستند باید به این مسئله توجه کنند که دستگاه‌های دست دوم معمولاً بعد از گذراندن عمر مفید خود برای فروش گذاشته می‌شوند و در فواصل زمانی کوتاه نیاز به تعمیر و سرویس خواهند داشت. پس باید هنگام خرید تعمیر و نگهداری دستگاه را به صورت دوره ای مد نظر داشته باشید.

بهتر است قبل از خرید راهنمای انتخاب دستگاه پرکن تیوپ را با دقت مطالعه کنید تا با اطمینان خرید کنید.

امکانات دستگاه پرکن و سادگی نگهداری

بررسی جنس تیوپ‌ها را از یاد نبرید

هنگام خرید دستگاه پرکن تیوپ، جنس تیوپ‌هایی که محصولات را در آن‌ها بسته‌بندی می‌کنید در نظر داشته باشید که نوع تیوپ نقش بسزایی در نوع دستگاه بسته بندی دارد. زیرا باید محصول با جنس تیوپ سازگاری داشته باشد تا باعث ایجاد واکنش شیمیایی در محصول نشود. تیوپ‌ها معمولاً در دو جنس پلاستیکی یا لمینت و فلزی یا آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه‌های پرکن تیوپ معمولاً متناسب با جنس تیوپ ساخته می‌شوند، بنابراین به این نکته توجه کنید. علاوه بر جنس تیوپ، باید به جنس محصولی که قرار است داخل آن پر شود نیز توجه کنید. برای مثال شرکت‌هایی که در صنایع دارویی یا شیمیایی فعالیت می‌کنند ممکن است به دستگاهی نیاز داشته باشند که در تولید آن نکات بهداشتی بیشتری رعایت شود. در نکات خرید دستگاه پرکن تیوپ  از بررسی جنس تیوپ غافل نشوید و آن را مد نظر خود قرار دهید.

تیوپ پر کن از چه اجزایی تشکیل می‌شود

این دستگاه از اجزای گوناگونی تشکیل شده است. مهمترین اجزای آن که در انواع تیوپ پر کن ها مشترک است شامل پرکن، ته بند، نازل‌های مختلف و قسمت کنترل است که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. چنانچه غیر این باشد، در مدت کوتاهی دچار ایراد و نقص فنی می‌شود و روند کار را دچار مشکل کرده و هزینه گزافی را برای کارفرما به دنبال خواهد داشت. پس یکی از مهمترین نکات خرید دستگاه پرکن تیوپ که باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب دستگاهی است که قطعات آن باکیفیت و عمر بالا داشته باشد.

سخن پایانی

دستگاه‌های پرکن تیوپ یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها در خطوط بسته‌بندی به شمار می‌روند که می‌توان با استفاده از آن‌ها، محصولات مختلف را داخل هر نوع تیوپی پر کرد. این دستگاه‌های دارای انواع مختلفی (دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک) هستند که از لحاظ عملکرد و امکانات باهم تفاوت دارند. کسب و کارها باید با در نظر داشتن حجم تولید و بودجه خود، دستگاه مناسب را تهیه کنند.

در این راهنمای انتخاب دستگاه پرکن تیوپ، نکات مهمی که باید هنگام خرید این دستگاه‌ها مد نظر داشته باشید را مورد بررسی قرار دادیم. با در نظر گرفتن نکات خرید دستگاه پرکن تیوپ تولیدشده توسط شرکت رادان، می‌توانید با امکانات و تجهیزات آن‌ها آشنا شده  و دستگاه مورد نظر خود را از شرکت تولیدکننده معتبر رادان ماشین خریداری فرمایید. در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام، جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنید. ممنون می‌شویم اطلاعاتی در زمینه راهنمای خرید دستگاه پرکن تیوپ دارید را برای ما کامنت کنید تا از آن‌ها در مطالب خود استفاده کنیم.

سوالات متداول

✅چه مدل تیوپ‌هایی برای بسته‌بندی محصولات موجود هستند؟

برای بسته‌بندی محصولات با توجه به ماهیت آن‌ها می‌توان از تیوپ پلاستیکی یا لمینت (مورد استفاده در صنایع آرایشی بهداشتی به دلیل زیبایی و عدم دفرمه شدن) و فلزی یا آلومینیومی (مورد استفاده برای محصولاتی که در معرض هوا خشک می‌شوند) استفاده کرد.

✅کدام یک از دستگاه‌های پرکن تیوپ می‌تواند تیوپ‌هایی با اندازه‌های مختلف را پر کند؟

دستگاه پرکن تیوپ اتوماتیک قادر به بسته‌بندی تیوپ‌هایی از هر اندازه و قطر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *