انواع دستگاه های درب بند

انواع دستگاه های درب بند ✅ و کاربردهای آن

امروزه کار با دستگاه‌ها کارها را آسان کرده است، زیرا اکثر کار‌ها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و در برخی موارد حضور اپراتور در شروع کار و کنترل سرعت ضروری است. اما با حذف نیروی انسانی می‌توانید سرعت تولید را افزایش دهید و در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. در بسته بندی محصولات نیز استفاده از دستگاه‌های مختلف وجود دارد که هر کدام بخشی از روند بسته بندی را تکمیل می‌کنند.

یکی از این ماشین‌ها، دستگاه دربند است که از ضروریات در بسته بندی محسوب می‌شود و کارفرما باید شناخت کافی از انواع دستگاه‌های دربند داشته باشد. اما قبل از خرید دستگاه درب بند بهتر است به معرفی و بررسی انواع دستگاه دربند پرداخت سپس می‌توانید تصمیم بگیرید کدام دستگاه مناسب است پس تا انتها مقاله با ما همراه باشید.

معرفی دستگاه دربند

بسته بندی در زمینه مواد غذایی و نوشیدنی صنعت مهمی است که هسته اصلی عملیات بسته بندی، دستگاه‌های دربند هستند که مواد مختلف را در داخل قوطی حفظ و نگهداری می‌کنند. این دستگاه برای چسباندن درب روی بطری و سایر ظروف کاربرد دارد. دستگاه دربند از اجزای مختلفی تشکیل شده است که بتواند یک عملیات بدون بی عیب و نقص را انجام دهد.

دستگاه های بسته بندی

انواع دستگاه های درب بند

هر دستگاه دربند دارای روش منحصر به فردی است. عوامل مختلفی در عملکرد هر دستگاه نقش دارند که شامل کار با دست، نوع دربندی و نوع دستگاه تعیین کننده هستند. تعداد بسیاری از آن‌ها برای شروع نیاز به اپراتور دارند حتی آن‌هایی که نیمه اتوماتیک هستند. با این حال انواع دستگاه درب بند برای محکم کردن درب بر روی ظروف طراحی شده است.

✅ دستگاه درب بند دستی

دستگاهی است که ارزان و مقرون به صرفه است. دستگاه درب بند دستی ممکن است در مورد لوازم جانبی دستگاه هزینه کمی را پرداخت کنید. اما کاری را باید با این دستگاه انجام دهید سنگین است، زیرا تمام کارها به وسیله دست و به کمک اپراتور انجام می‌شود. همچنین سرعت مقایسه با دستگاه‌های اتوماتیک بسیار زیاد است و مناسب برای کارگاه‌های کوچک و خانگی است. مزیت  این دستگاه این است که قابلیت بستن و پلمپ کردن درب‌ها در شکل و سایزهای مختلف را دارد.

✅ دستگاه درب بند نیمه اتوماتیک

مکانیزم این دستگاه به صورت دستی و اتوماتیک است که سریعتر از ماشین دربند دستی و مقرون به صرفه تر از ماشین‌های دربند اتوماتیک است. اپراتور قبل از استارت زدن دستگاه نیمه اتوماتیک باید درب‌ها و ظرف‌ها را به صورت دستی قرار دهد به صورتی که این‌ کار در درب بند اتوماتیک توسط دستگاه مطابقت در با ظرف انجام می‌شود. این دستگاه در اکثر مواقع به شکل رومیزی تولید می‌شود که برای کارگاه‌ها و کارخانه‌های تازه تاسیس کاربرد دارد.

✅ دستگاه درب بند اتوماتیک

یکی از دستگاه‌های است که مورد استقبال صنایع مختلف دربندی است که برای طیف وسیعی از محصولات استفاده می‌شود. دستگاه درب بند اتوماتیک را می توان برای بطری ها، قوطی ها، شیشه ها و مجموعه ای از ظروف گرد و کتابی استفاده کرد. این دستگاه  دارای سرعت بسیار چشمگیر با ظرفیت بیش از 200 درب در دقیقه است که بستگی به نوع و پیکربندی کلی دستگاه، سرعت آن می تواند بالاتر برود. این دستگاه مورد نیاز کارخانه‌ها و کارگاه‌های مانند گلاب‌گیری، ارده گیری و صنایع مختلف است.

✅ دستگاه دربند پنوماتیک

این دستگاه دربند پنوماتیک زمانی ایده آل است که پمپ باد داشته باشید و نیاز به بستن بطری های زیادی با ارتفاع یکسان دارید. دستگاه های دربند پنوماتیک با هوای فشرده با سرعت بالا  کار می کنند. درب‌ها بر روی بطری‌های فلزی، شیشه‌ای و پلاستیکی قرار می‌گیرند و محکم می‌شوند.

خط کامل بسته‌بندی

بررسی انواع دستگاه دربند

با نگاه به اطراف متوجه این موضوع می‌شوید که تعداد زیادی ظروف بسته بندی شده دارای درب هستند و بسیاری از شرکت‌های بسته بندی از دستگاه درب بندی استفاده می‌کنند. زیرا این دستگاه‌ها سریع و کارآمد است و در بستن و محکم کردن محتویات بسته به خوبی عمل می‌کنند. این کار زمانی طولانی می‌شود که با دست انجام شود که احتمال آلودگی را نیز افزایش می‌دهد. صنایع غذایی و آشامیدنی یکی از بزرگ‌ترین کاربران بسته بندی هستند که انواع دستگاه درب‌بند دراین مراکز یافت می‌شود که از آب معدنی تا کنسرو را پوشش می‌دهند. امروزه برای اطمینان از عدم آلودگی و ماندگاری طولانی مدت از دستگاه‌های درب بند اتوماتیک استفاده می‌شود.

این دستگاه در صنایع شیمیایی نیز کاربرد دارد و ایمنی مواد را افزایش می‌دهد که می‌توان به کاربرد آن‌ها در محصولات کشاورزی مانند کود‌ها و سم‌های  شیمیایی اشاره کرد. این محصولات باید به صورت ویژه و اصولی درب بندی در آن‌ها انجام شود به همین دلیل به صورت دولایه مهروموم شده است که این عملیات توسط درب بند اتوماتیک به صورت سریعتر انجام می‌شود.

یکی از صنایع دیگری که وابسته به این دستگاه هستند صنعت دارویی است. همانطور که می‌دانید بسته بندی دارو بسیار ظریف و حساس می‌باشد که برای درب‎بندی استفاده از دستگاه اتوماتیک برای اطمینان از عدم وجود آلودگی بسیار کاربردی است.

عملکرد دستگاه درب بند

تعمیر و نگهداری منظم دستگاه‌های درب بند بخش اساسی از عملکرد آنها است. نگهداری از دستگاه، کارایی بهینه را تضمین می کند و باعث آرامش شما می‌شود. اگر از دستگاه بد نگهداری کنید در نهایت ظرفیت کار کمتر از حد مطلوب می‌شود و این می تواند هزینه قابل توجهی را برای شما به همراه داشته باشد. برای سالم نگه داشتن دستگاه‌های درب بند، هر روز هماهنگی سرعت بین اجزای مختلف را چک کنید و مطمئن شوید که به طور منظم قطعات آن‌ها، به ویژه گیربکس بررسی می‌شوند.

خرید خط کامل بسته‌بندی

قیمت و خرید دستگاه دربند

برای خرید دو راه وجود دارد که دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که با دقت و سرعت بالایی کار می‌کنند و قیمت بیشتری هم نسبت به دستگاه‌های معمولی دارند یا دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که کار شما را به کندی انجام می‌دهند و قیمت معقولی برای آن باید هزینه کنید. پس باید در نظر بگیرید که نیاز شما در تولید و بسته بندی به چه عواملی بستگی دارد. فضا تولید یکی از عواملی بسیار مهم است که باید دستگاه فضا کافی برای مانور را داشته باشد. پس قبل از خرید، ابعاد دستگاه را با محیط کار مطابقت دهید.

آخرین نکته که هنگام خرید دستگاه درب بند باید توجه کنید حجم سفارشات مشتریان شما است که باید به تقاضا در حال حاضر فکر نکنید بلکه به شش ماه آیند توجه کنید که چقدر خواهد شد. پس قبل از تصمیم نهایی در مورد بودجه‌ و نکاتی که گفته شد فکر کنید. این کار همان چیزی است که کسب کار موفق را از کسب کار ضعیف جدا می‌کند. چنانچه هنوز در خرید دستگاه مردد هستید می‌توانید با کارشناسان شرکت رادان ماشین مشورت کنید تا به صورت اصولی شما را راهنمایی و مشاوره رایگان دهند.

سوالات متداول

✅چند نوع درپوش وجود دارد؟

انواع درب‌ها مانند درب پلاستیکی، درب آلومینیومی، درب فلزی، درب بازشو، درب فشاری، درب پاره‌ شونده، درب چوب پنبه‌ای، درب‌های مقاوم در برابر کودکان و بسیاری دیگر وجود دارد.

دستگاه دربند برای چه مواردی استفاده می شود؟

عملکرد اصلی دستگاه دربند این است که یک درب فلزی یا پلاستیکی را با دقت و ایمن روی ظرف، بطری و شیشه قرار می‌دهد.

دستگاه درب بند بطری چیست؟

هر شرکتی که محصولات را در بطری ها، ظروف یا شیشه ها پر می‌کند، به راهی برای بستن ظرف نیاز دارد و رایج ترین راه استفاده از دستگاه دربند است. دستگاه دربند بطری دستگاهی است که درب ظرف را بسته و محکم می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *