دستگاه پرکن روتاری تک نازله

دستگاه پرکن روتاری تک نازله چیست؟

دستگاه پرکن روتاری تک نازله وسیله‌ای است که با استفاده از آن می‌توان عمل پُر کردن را با میزان تعیین شده‌ای از مواد مورد نظرتان انجام دهید. دیگر نیازی به نیروی انسانی در خط تولید نخواهد بود؛ زیرا کلیه دستگاه‌های پرکن می‌توانند تمامی مراحل پر کردن را به شکل اتوماتیک و همچنین به بهترین صورت انجام دهند. لازم به ذکر است که این دستگاه به صورت روتاری یا چرخشی کار کرده و به سیستم کنترل درب مجهز است. دستگاه در صورت نبود درب جهت گذاشتن ظرف، متوقف خواهد شد.

نکته مهم در ارتباط با دستگاه پرکن روتاری این است که این وسیله پس از پر کردن ظروف، درب آن‌ها را می‌بندد. از طرفی این دستگاه از مزایای دیگری مانند افزایش ظرفیت تولید، کاهش اتلاف محصولات، تنظیم خودکار محصول با توجه به دما، کاهش هدر رفتن مواد، دقت زیاد در عمل پر کردن و قیمت مناسب برخوردار است. با این وجود اصلی‌ترین ویژگی این دستگاه، پر کردن ظروف به صورت چرخشی بوده و از طرفی در هر نوبت این عمل، سینی چرخنده تعدادی از ظروف را در زیر شیر تزریق قرار داده و ظروف دیگر پس از گذاشتن درب این ظروف جایگزین می‌شوند.

انواع دستگاه پرکن روتاری تک نازله

دستگاه پرکن مایعات در انواع مختلفی وجود داشته و به بازار عرضه می‌شوند. از طرفی این دستگاه‌ها با توجه به نوع کاربردشان شناخته می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع دستگاه پرکن روتاری تک نازله می‌پردازیم.

انواع دستگاه پرکن روتاری تک نازله

دستگاه پرکن مایعات رقیق

این دستگاه برای مایعات رقیقی‌ است که ویسکوزیته‌ یا چگالی مانند آب دارند. از این مایعات می‌توان به نوشابه، آب میوه، عرقیجات، شربت و انواع دوغ اشاره کرد.

دستگاه پرکن دستی مایعات غلیظ

این دستگاه در صنایع غذایی که دارای مایعاتی با چگالی بالا هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه موادی همانند کره بادام زمینی، روغن کنجد، عسل، شیره خرما و شیره انگور را در ظروف پر می‌کند. روش پیستون و سیلندر برای پر کردن این نوع از مایعات گزینه مناسبی به شمار می‌رود. نوع نیمه اتوماتیک پرکن مایعات در دو نوع شاسی دار و رومیزی ارائه می‌شوند که در مقایسه با انواع اتوماتیک از ظرفیت کمتری برخوردار است.

دستگاه پرکن مایعات کوچک

این دستگاه برای پر کردن مایعات در ظرف‌هایی مانند ظروف لیوانی، ظروف کوچک و همچنین شیشه‌های دارویی به کار می‌رود.

دستگاه بطری پر کن

یکی دیگر از انواع دستگاه پرکن روتاری تک نازله، دستگاه بطری پرکن است که برای پر کردن بطری‌های شیر، انواع پِت یا بطری‌های شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی کاربرد دارد. لازم به ذکر است که از دستگاه پرکن بطری برای تولید گالن‌ها یا بطری‌های مواد دارویی و همچنین پر کردن ظروف مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

دستگاه پرکن روتاری تک نازله

دستگاه‌های پرکن با تعداد نازل‌های مشخصی تولید شده و تعداد این نازل‌ها با سرعت کار این دستگاه ارتباط مستقیمی دارد. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، آن‌ها از یک نازل برخوردار هستند.

 

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

 

دستگاه پرکن اتوماتیک

این دستگاه از تنظیمات راحتی برخوردار بوده و می‌توان آن را به ولتاژ و اندازه مشخصی رساند؛ به عبارت دیگر شما می‌توانید این دستگاه را به راحتی تنظیم کنید و سرعت آن را با توجه به نیاز خود تغییر دهید. این دستگاه در زمان افت فشار برای پر کردن ظروف مختلف، به شکل اتوماتیک دستگاه را خاموش خواهد کرد.

دستگاه پرکن روتاری دبه

نازل‌های دستگاه پرکن روتاری دبه دارای قطر زیادی بوده تا امکان پر کردن سریع‌تر و راحت‌تر دبه‌ها فراهم شود. به علاوه این دستگاه می‌تواند اندازه کوچک و بزرگ دستگاه را بسته‌بندی کند. دستگاه‌های دبه‌ای با تنوع و اندازه‌های مختلف به بازار عرضه شده و هر کدام دارای کاربردهای مخصوص به خود هستند.

دستگاه پر کن روتاری تک نازله چهارگوش

این دستگاه برای پر کردن محصولات لبنی غلیظ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی دستگاه پر کن روتاری تک نازله چهارگوش قابلیت سرعت بخشیدن به کار پر کردن را دارد. از موادی که با این دستگاه پر می‌شوند، می‌توان به سالاد الویه، ماست چکیده، خامه، پنیرهای پروسس و پنیر خامه‌ای اشاره کرد.

عملکرد دستگاه پرکن روتاری تک نازله

دستگاه پرکن روتاری تک نازله مقدار تعیین شده‌ای از مایعات و مواد غلیظ را در ظروف جای داده و بعد درهای ظروف را می‌بندد. این دستگاه نیاز به حضور نیروی انسانی نداشته و تمامی مراحل را به شکل اتوماتیک پیش می‌برد. جنس این نازل‌ها نیز از استیل است. یکی از مزایای این دستگاه، جای کمی است که اشغال می‌کند؛ زیرا خیلی از افراد فضای زیادی برای نگهداری از این دستگاه در اختیار ندارند، بنابراین گزینه اید‌ه‌آلی برای فضاهای کوچک محسوب می‌شود. از این دستگاه در صنایع بهداشتی، دارویی و غذایی نیز استفاده می‌کنند.

دستگاه پرکن روتاری می‌تواند ظروف مختلف را در حجم‌های مختلف پر کند. لازم به ذکر است که تعداد نازل‌ها در این مورد تأثیرگذار است. با این حال تعداد نازل‌های بیشتر به معنای امکان پر شدن ظروف بیشتر خواهد بود.

پر کردن مایعات توسط دستگاه پرکن با روند خاصی انجام می‌شود. در ابتدا ظروف به نوار نقاله منتقل شده و ظروف توسط چرخ‌های ستاره‌ای به صورت اتوماتیک به پرکن هدایت می‌شوند. در ادامه، نازل‌ها باز شده و ظرف‌ها به ترتیب پر خواهند شد. چرخ‌های منتقل کننده بعد از پر شدن ظروف، آن‌ها را به سمت دربندی منتقل می‌کنند. در حالت کلی این دستگاه قادر است تا از 250 سی‌سی تا 3 لیتر از مایعات را در ظروف جای دهد. این ظروف ممکن است در اشکال گوناگونی مانند مکعبی یا دایره‌ای وجود داشته باشند. در این فرآیند حضور یک اپراتور می‌تواند کمک کننده باشد.

عملکرد دستگاه پرکن روتاری تک نازله

مزایای دستگاه پرکن مایعات روتاری

این دستگاه از قابلیت‌هایی بهره‌مند است که آن را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند. دستگاه پرکن مایعات روتاری می‌تواند در زمان بسته‌بندی مواد مختلف یک وضعیت کاملا بهداشتی ایجاد کند. از طرفی پر کردن و درب گذاری نیز توسط این دستگاه انجام می‌شود. برای پر کردن چند ظرف نیاز به عدم تعویض، تنظیم و همچنین باز کردن قطعات مختلف نخواهد بود. علاوه‌بر تمامی این‌ها، در اغلب دستگاه‌های روتاری، شستشوی دستگاه به صورت خودکار انجام می‌شود. با توجه به موارد اشاره شده، متوجه می‌شویم که استفاده از این دستگاه چه مزایایی دارد.

خرید دستگاه پرکن روتاری تک نازله از رادان ماشین

خرید دستگاه پرکن روتاری تک نازله از رادان ماشین

قیمت دستگاه پرکن روتاری تک نازله در مجموعه رادان ماشین بسیار مناسب و اقتصادی بوده و از طرفی این دستگاه با روش‌های مدرن و بکارگیری قطعات استاندارد طراحی و ساخته شده است. لازم به ذکر است که خرید دستگاه پرکن روتاری تک نازله بایستی از مراکز معتبر انجام شود تا امکان استفاده از قابلیت‌های مختلف این دستگاه وجود داشته باشد؛ بنابراین با خرید این دستگاه از رادان ماشین می‌توانید از مزایای آن بهره برده و آن را با قیمتی باورنکردنی تهیه کنید. این مجموعه با در اختیار داشتن متخصصان خلاق می‌تواند نیاز شما را در زمینه این نوع دستگاه‌ها تامین کند.

جمع بندی

به طور کلی می‌توان گفت که دستگاه‌های پرکن در انواع مختلفی تولید شده و در دو نوع پرکن مایعات و پرکن جامدات تقسیم می‌شوند. دستگاه پرکن روتاری تک نازله عمل پر کردن را به صورت دوار انجام می‌دهد. همچنین این دستگاه‌ دارای یک نازل بوده و تعداد نازل‌ها تأثیر زیادی با سرعت دستگاه پرکن دارند. این دستگاه عمل پر کردن لیوان‌ها را انجام داده و از آنجایی که یک نازل دارد، ظرفیت پر کردن دستگاه کمتر می‌شود؛ بنابراین خرید این دستگاه می‌تواند با توجه به نیاز افراد صورت گرفته و مورد استفاده قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *