دستگاه چسب زن کارتن چیست؟

دستگاه چسب زن کارتن چیست؟

امروزه در صنایع باید از ماشین آلات استفاده کرد تا راندمان کار بالا رود. تا قبل از این‌که در صنعت پیشرفت کند، شرایط کاری وقت گیر و دشوار بود.  یکی از دستگاه‌هایی پر کاربرد که اکثر صنایع برای افزایش کیفیت و بالا بردن سرعت کار خود به آن احتیاج دارند دستگاه چسب زن کارتن و دستگاه لیبل چسبان است. این دستگاه بسیار اقتصادی  و کاربردی است که برای بهبود راندمان و عملکرد هر کارگاهی تولیدی مورد نیاز است.

زیرا در این دنیای سرعت و تکنولوژی که وقت بسیار با ارزش است کسی آن را صرف چسب زدن کارتن نمی‌کند و این کار را به دستگاه می‌سپارد تا روزانه بالای هزار کارتن بسته بندی شده خروجی داشته باشد. اگر برای شما سوال است که دستگاه چسب زن کارتن چیست و چه کاربردهایی دارد ما در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته ایم تا انتها مقاله ما را همراهی کنید.

دستگاه چسب زن کارتن چیست؟

یکی از دستگاه‌های مهم بسته بندی است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. این دستگاه برای پک کردن و چسب زدن کارتن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مدل و سایز‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود. کار دستگاه چسب زن کارتن به صورتی است که می‌تواند همزمان زیر و روی کارتن را چسب بزند. این دستگاه برای انواع تولیدی‌های کوچک و بزرگ مورد نیاز است چرا که سرعت و دقت کار را بالا می‌برد. نقش دستگاه چسب زن در بسته بندی کارتن ها تنظیم از ارتفاع و پهلو، متناسب با هر سایز کارتنی است. حائز اهمیت است که بر روی دستگاه چسب زن می‌توان جت پرینتر و کارتن شمار را نیز نصب کرد. این دستگاه‌ها به دلیل این‌که مقاومت  و عمر بالایی دارند، می‌توانید سالیان طولانی از این دستگاه بهره ببرید.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

کاربرد دستگاه چسب زن کارتن

برای سهولت در کسب و کار تولیدی‌ها دستگاه چسب زن کارتن در اندازه گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای وزن‌ها و سایز‌های مختلف کارتن طراحی و تولید می‌شوند تا بتواند تمام صنایع بسته بندی را تحت پوشش خود قرار دهد. این دستگاه پر کاردبرد را می‌توان در انواع کارخانجات صنعتی مانند، صنعت خودرو، صنعت بسته بندی مواد غذایی، حبوبات، خشکبارو … برای پلمپ و بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار داد.

انواع دستگاه چسب زن

دستگاه چسب زن برای سهولت و سرعت بخشیدن در کار بسته بندی مورد استقبال بسیاری از صنایع قرار گرفته است. این دستگاه در انواع مختلف دستی و اتوماتیک تولید می‌شود که کاربرد آن بستگی به نیاز و حجم کار شما دارد، که در ادامه به نحوه عملکرد آن‌ها آشنا می‌شوید.

دستگاه چسب زن کارتن دستی

این دستگاه برای کارگاه‌های کوچک و مغازه‌ها کاربرد دارد تا بسته بندی کارتن‌ها  با دقت و راندمان بالایی انجام شود. دستگاه چسب زن کارتن دستی به دلیل سبک و قابل حمل بودن مورد تقاضا بسیاری قرار گرفته است.  دستگاه چسب زن دستی با کشیدن بر روی کارتن به وسیله دست انجام می‌شود و به گونه این دستگاه چسب می‌زند که امکان باز شدن در حین جابه جایی وجود ندارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. از مزایای این دستگاه می‌توان به بسته بندی کارتن‌های بزرگ که مشکل است را با این دستگاه به راحتی می‌توان انجام داد. جنس این دستگاه از پلاستیک ABS است که در مقاومت و جنس‌های مختلف با رنگ بندی متفاوت در بازار عرضه شده است.

دستگاه چسب زن کارتن دستی

دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک

نحوه استفاده از دستگاه چسب زن کارتن به این صورت است بر روی نوار نقاله حرکت می‌کند و طور اتوماتیک لبه‌های کارتن را کج کرده و چسب می‌زند. در برخی از دستگاه‌ها از دو طرف زیر و رو به طور همزمان و بدون ایجاد حباب چسب می‌زنند. کاربرد این دستگاه درخط تولید کارخانجات بزرگ و صنایع مختلفی همچون غذایی، دارویی و بهداشتی است که نیاز به سرعت و دقت بالا در بسته بندی  محصولات دارند. این دستگاه قابلیت تنظیم ارتفاع و عرض را توسط نیروی پنوماتیک انجام می‌دهد. به همین منظور برای کارتن در اندازه های گوناگون متناسب است. از ویژگی‌ بارز این دستگاه هزینه نیروی انسانی را کاهش داداه و فرایند تولید را افزایش می‎دهد. دستگاه چسب زن اتوماتیک دارای موتور قوی از جنس آهن و بدنه ای از استیل ضد زنگ است. برخی از این دستگاه‌ها بدون وقفه در هفته کار می‌کنند تا برای کارخانجات بزرگ سودآور باشند. نوار چسب استاندارد برای این دستگاه‌ها 5 و 7 سانتی‌متر است و برای سهولت در جابه جایی پایه‌های دستگاه چرخ دار می‌باشد.

دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک

نحوه استفاده از دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک

نحوه استفاده از دستگاه چسب زن کارتن اتوماتیک به  نوع و اندازه دستگاه بستگی دارد.  کارتن بر روی نوار نقاله قرار می‌گیرد و سنسورهایی تعبیه شده در این دستگاه، ابعاد کارتن را تشخیص می‌دهد. زمانی که ارتفاع و سایز بسته مشخص شد با خم کردن لبه کارتن را چسب می‌زند. این دستگاه می‌تواند از دو طرف زیر و رو نیز همزمان چسب بزند. پس از اتمام کار، کارتن از روی نوار نقاله خارج می‌شود. تمامی این مراحل در عرض چند ثانیه انجام می‌شود که موجب کارایی و سرعت بالا در بسته بندی می‌شود. از معایب این دستگاه این است که کارتن با ابعاد بزرگتر از 50 سانتی‌متر را نمی‌توان ورودی نوار نقاله قرار داد. اما در صورت نیاز به صورت سفارشی در شرکت رادان ماشین امکان طراحی و تولید آن فراهم است.

مزایای دستگاه چسب زن کارتن

امروزه کارخانجات تولیدی بزرگ و کوچک برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری از دستگاه‌های چسب زن کارتن استفاده می‌کنند. زیرا کارایی چسب زدن سنتی کارتن‌ها جهت بسته بندی منسوخ شده و دستگاه چسب زن کارتن موجب افزایش کیفیت در بسته بندی می‌شود. از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت استفاده در موقعیت‌های مختلف را دارد.
  • کارایی بالا و افزایش بهره وری را به همراه دارد.
  • این دستگاه موجب کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. ( چسب زدن به صورت سنتی هزینه بالایی برا کارخانجات در بر دارد.)
  • دستگاه چسب زن اتوماتیک باعث کاهش نیروی انسانی است.
  • به دلیل مصرف دقیق چسب موجب کاهش مصرف آن می‌شود.
  • خرید چسب برای دستگاه به صرفه و اقتصادی است.

قیمت دستگاه چسب زن کارتن

دستگاه چسب زن کارتن کار بسته بندی و پک کردن محصولات را انجام می‌دهند. قیمت این دستگاه‌ها با توجه به نوع کارایی و کیفیت آن‌ها متغییر است. دستگاه‌های چسب زن دستی در مقایسه با نوع اتوماتیک آن مناسب و مقرون به صرفه است. اما با توجه به نوسانات قیمت‌ها، نمی‌توان مبلغ ثابتی را برای دستگاه‌ها در نظر گرفت. برای خرید دستگاه چسب زن کارتن می‌توانید با پشتیبانی شرکت رادان ماشین مراجعه کنید و از آن‌ها استعلام قیمت دستگاه‌ها را بگیرید.

قیمت دستگاه چسب زن کارتن

سخن پایانی

در این مقاله به سوال شما که دستگاه چسب زن کارتن چیست؟  و نحوه استفاده از دستگاه چسب زن کارتن پرداختیم. همانطور که مشاهده نمودید این دستگاه برای چسب زدن و بسته بندی نهایی انواع مختلفی از کارتن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مدل‌های متنوعی برای بسیاری از کسب و کارها تولید و روانه بازار می‌شود. استفاده از دستگاه چسب زن کارتن صرفه اقتصادی دارد و باعث افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها می‌شود. بهتر است قبل از خرید دستگاه با مشاوران حرفه ای شرکت رادان ماشین مشورت کنید و از آن‌ها مشاوره رایگان بگیرید.

سوالات متداول

کار اپراتور دستگاه چسب زن کارتن چیست؟

 کار اپراتور شامل نگهداری، راه اندازی، تنظیم، استفاده و تعمیر تجهیزات یا ماشین آلات است. اپراتورها معمولاً در یک زمینه خاص مانند تجهیزات سنگین یا ماشین آلات تولید تخصص دارند.

دستگاه چسب زن کارتن در چند مدل تولید می‌شود؟

در سه مدل، دستی _ نیمه اتوماتیک _ اتوماتیک

ارزان‌ترین دستگاه چسب زن کارتن کدام است؟

ارزان‌ترین و مقرون به صرفه ترین دستگاه چسب زن کارتن دستی است. اما در این دستگاه سرعت کار پایین است و مناسب برای تولیدی‌های کوچک است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *