اهداف بسته بندی

هدف از بسته‌ بندی محصولات

بسته‌ بندی یکی از نیازهای مهم خط تولید کارخانه هایی است که در زمینه تولید محصولات صنایع‌ غذایی، محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولات شوینده و شیمیایی فعالیت می‌کنند. اهداف بسته‌بندی محصولات عمدتاً در قالب جذب مشتری، معرفی برند به مخاطب و محافظت و نگهداری از محصولات تعریف می‌شود، در حالی‌ که هدف از بسته‌ بندی محصول می‌تواند معرفی ویژگی‌ها و قیمت محصول، انبار کردن صحیح، حمل آسان و ده‌ها موضوع دیگر باشد.

بسته‌ بندی می‌تواند فروش محصول شما را چندین برابر کنید، به شرطی که اهداف آن متناسب با نیاز بازار هدف مشخص‌ شده باشد. اگر سرنوشت محصولات کسب و کار شما در بازار به چگونگی بسته‌ بندی آن گره خورده‌ است، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله می‌خواهیم ببینیم هدف از بسته‌بندی چیست و این موضوع چگونه می‌تواند به فروش بهتر محصولات و جذب حداکثری مشتریان کمک کند.

هدف از بسته‌ بندی محصولات چیست؟

بسته بندی محصول، خواه بسته بندی مواد غذایی باشد، بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، بسته بندی مواد شیمیایی یا بسته بندی یک بطری آب معدنی، هدفی به دنبال دارد. چند لحظه وقت بگذارید و آخرین کالایی که خریده اید را به خاطر بیاورید. می‌توانید بگویید بسته‌ بندی آن کالا چه تاثیری در تصمیم گیری شما داشت؟ آیا به ایمنی، طراحی ظاهری یا متفاوت بودن آن فکر کردید؟

دستگاه پرکن پمپی

شما هر پاسخی که به این سوالات بدهید، بدون شک یکی از اهداف بسته بندی محصول خواهد بود. در ابتدایی ترین سطح، بسته بندی محصول برای محافظت از محصول داخل آن به خدمت گرفته می شود. اما فراتر از آن، بسته بندی باید محصول را در طول مسیر حمل و نقل بین کارخانه تولید کننده و فروشگاه های خرده فروشی ایمن و سالم نگه دارد و از آسیب دیدن آن جلوگیری کند.

اگر بخواهیم به طور مفصل هدف از بسته بندی محصول را توضیح دهیم، باید آن را در 4 بخش زیر بررسی کنیم:

✓ برای اینکه از محصول محافظت کند

عواملی مانند ضربه، لرزش، فشار، رطوبت، سرما و حرارت بر روی محصولات آسیب ‌پذیر داخل بسته اثر می‌گذارند، به‌ همین ‌خاطر بسته‌ بندی باید متناسب با محصول طراحی شود. محافظت از محصول در برابر صدمات یکی از اصلی‌ترین اهداف بسته‌ بندی است که نباید به از بین رفتن کالاهای داخل جعبه منجر شود. مواد و متریال به کار رفته در جعبه بسته‌ بندی باید از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشند تا از محصولات محافظت کنند.

مثلا در مورد محصولاتی که حالت مایع دارند، بسته بندی باید طوری انتخاب شود که از محتویات داخل آن در برابر نور خورشید، حرارت یا عوامل آسیب زای فیزیکی مراقبت کند. این کاری است که در خط تولید محصولاتی مانند آبمیوه های صنعتی، دستگاه پرکن مایعات انجام می دهد.

تقسیم بندی دستگاه پرکن مایعات برحسب مکانیسم

✓ اطلاعات مهم را به افراد برساند

اگر بخواهیم بگوییم که دومین هدف از بسته‌ بندی محصول چیست، بدون تردید باید به موضوع ارائه اطلاعات ضروری محصول اشاره کنیم. برچسب‌ها یا لیبل هایی که بر روی جعبه بسته‌ بندی چسبانده یا چاپ می‌شوند به مشتریان اطلاعات مهم و جامعی را درباره نحوه جابه‌جایی بسته، مشخصات محصول، طرز استفاده بسته، روش نگهداری، نحوه انبارش، دما، ترابری، چگونگی حذف یا نابودسازی بسته و ویژگی های محصول ارائه می‌دهند تا مشتری انتخاب درست و اصولی داشته ‌باشد.

✓ مخاطبان و افراد را جلب کند

یکی دیگر از اهداف بسته‌ بندی محصول این است که با طراحی جذاب، مخاطب را جذب کند. یک بسته‌ بندی جذاب و خلاقانه زمینه را برای بازاریابی و فروش محصولات فراهم می‌کند. چرا که طراحی زیبای بسته‌ بندی باعث می‌شود مشتریان به خرید محصول یا کالای ما ترغیب شوند.

بهترین دستگاهی که در این زمینه می‌توانیم به شما معرفی کنیم، دستگاه لیبل چسبان است. این دستگاه لیبل و برچسب‌های شما را با بهترین کیفیت بر روی محصول می‌چسباند، بدون اینکه  ‌طراحی آن ذره‌ای آسیب ببیند. به این ترتیب می توانید خیلی راحت به هدف مهم خود، یعنی جذب مشتریان بالقوه دست پیدا کنید.

✓ بسته‌ بندی شمارش، انبار و نگهداری را تسهیل می‌کند

شمارش و انبار کردن محصولات یکی از مهم‌ترین کارهایی است که پس از تولید انجام می شود. بنابراین طراحی بسته‌ بندی‌ها باید به شکلی باشد که با خیالی راحت بتوانید آن‌ها را انبار کنید. اگرچه حمل و نقل و نگهداری هم ‌زمان محصولات در بسته‌ بندی های مجزا، کار را برای واحد انبارداری کارخانه ها راحت‌تر کرده است.

تقسیم بندی دستگاه پرکن مایعات برحسب غلظت

کاربرد دستگاه‌های بسته‌ بندی در صنایع مختلف

اکنون که اهداف بسته‌ بندی محصول را به‌ خوبی درک کردید، در ادامه می‌خواهیم به شما بگوییم که دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بسته‌ بندی در کدام صنایع بیشترین کاربرد را دارند یا به‌بیان ساده‌تر، هدف گذاری بسته‌ بندی محصولات در کدام کسب و کارها اهمیت بیشتری دارد.

✓ خط تولید محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی

کارخانه های تولیدکننده محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی که در زمینه تولید شامپو، ژل شستشو، کرم‌های مرطوب کننده، انواع جرم‌گیر، مایع دستشویی و ظرفشویی، وایمکس، تونرها و محصولاتی از این دست فعالیت می‌کنند، اولین گروهی هستند که باید برای بسته‌ بندی محصولات خود برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری داشته‌ باشند. این صنایع از دستگاه‌های لیبل چسبان، دستگاه‌های پرکن مایعات، خط پرکن، درب بند و لیبلینگ انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنند.

✓ خط تولید مواد و صنایع‌ غذایی

دومین گروه، کارخانه های تولید کننده محصولات و مواد غذایی هستند. آب معدنی، روغن های مایع، آبمیوه‌ها، دوغ، نوشابه، انواع محصولات لبنی و… جزو تولیداتی هستند که بسته‌ بندی آنها اهمیت بالایی دارد. این کارخانه‌ها از انواع دستگاه های پر کن مایعات، خط کامل بسته‌ بندی مایعات، دستگاه‌های لیبل چسباندن و دستگاه درب بند برای بسته‌ بندی محصولات خود استفاده می‌کنند.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

✓ خط تولید محصولات شیمیایی

کارخانه های تولید کننده محصولات شیمیایی مانند رنگ‌های روغنی و اکریلیک، چسب‌ها، روان کننده، گریس، شوینده‌ها و… نیز برای بسته‌ بندی محصولات شیمیایی خود متکی به دستگاه های بسته‌ بندی اتوماتیک هستند. اهداف بسته‌ بندی این محصولات بیشتر معطوف به برندسازی و کسب جایگاه در بازار است. دستگاه پرکن سیلندر پیستونی جزو دستگاه های اصلی خط بسته‌ بندی این کارخانه‌هاست.

✓ خط تولید صنایع داروسازی

در خط بسته‌ بندی شرکت‌های تولید کننده محصولات دارویی، مهم‌ترین دستگاهی که استفاده می‌شود، دستگاه لیبل چسبان است. این دستگاه‌ها برای ارائه اطلاعات ضروری و توضیحات محصول روی بسته‌ بندی داروهایی مانند پمادهای دارویی و مکمل‌های تغذیه‌ای استفاده می‌شوند.

سخن پایانی

امیدواریم محتوای این مطلب برای شما مفید باشد. در این مقاله سعی کردیم اهداف بسته‌ بندی محصول و مزایای مختلف این‌ کار را به شما معرفی کنیم. همچنین کاربردهای گسترده دستگاه های بسته‌ بندی در صنایع مختلف را با هم بررسی کردیم. در پایان توصیه می‌کنیم اگر در حال راه‌اندازی یک خط تولید برای کارخانه یا کارگاه خود هستید، حتماً به فکر خرید ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته خط بسته‌ بندی محصولات باشید.

تخصص ما در رادان ماشین طراحی دستگاه های بسته‌ بندی، دستگاه پرکن تیوپ، دستگاه پرکن مایعات و… برای پیشرفت هر چه سریع‌تر روند کار شما است. مشکلات و نیازهای خود را در زمینه ماشین آلات بسته‌ بندی با ما در میان بگذارید!

سؤالات متداول

ویژگی‌های یک بسته‌ بندی خوب چیست؟

یک بسته‌ بندی خوب می‌تواند در مشتری انگیزه خرید ایجاد کند. اگر بسته‌ بندی محصول شما جذاب و متفاوت باشد، قطعاً می‌تواند مشتری را وسوسه کند و فروش شما را تا حد قابل‌ توجهی تغییر دهد.

اهمیت و جایگاه صنعت بسته‌ بندی در بین صنایع دیگر چیست؟

صنعت بسته‌ بندی در ایران متأسفانه یک صنعت ناشناخته‌ است و هنوز شرکت‌ها از اهمیت آن غافل هستند. در این بین، شرکت‌های تولید کننده لوازم بهداشتی و آرایشی، صنایع‌ غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع دارویی و… برای عرضه محصولات بیشتر به بسته‌ بندی محصولات خود اهمیت می‌دهند.

کدام دستگاه‌ها برای خط بسته‌ بندی مایعات بهتر است؟

بستگی به نوع کسب و کارتان دارد و می‌توانید در این زمینه از مشاوران ما کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *